Im cieplej, tym gorzej – nogi puchną na potęgę. Nie wspominając o okresie ciąży. Na szczęście, są na to sposoby. Od najprostszych domowych po takie, które może zaaplikować tylko wyspecjalizowany fizjoterapeuta. O jednych i drugich opowiada Adam Pawelec, dyplomowany osteopata.

Opuchnięte nogi – jakie są przyczyny?

Głównym powodem tego problemu jest zaburzenie krążenia krwi i limfy. Dlatego bardzo ważna jest aktywność fizyczna – w trakcie wysiłku fizycznego nasze krążenie się poprawia; mięśnie pracują jak pompa – przetaczają krew i limfę.

Wiele kobiet ma pracę siedzącą, w której miednica jest zamknięta – zaburza się krążenie w dolnej partii ciała, co sprzyja puchnięciu nóg. By przepompować krew i limfę trzeba po prostu ćwiczyć.

Poznaj skuteczne sposoby na opuchnięte nogi
  1. Ćwiczenia – najprostszy – darmowy sposób. W naszym serwisie znajdziecie mnóstwo propozycji treningowych – jest w czym wybierać. Więcej tutaj.
  2. Drenaż limfatyczny (manualny lub wykonywany za pomocą specjalistycznych sprzętów). Zabiegi takie mają dodatkową zaletę – zapobiegają powstawaniu cellulitu i tkanki tłuszczowej.
  3. Masaż – ma podobne zalety co drenaż limfatyczny, możesz go jednak wykonać w każdym gabinecie spa.
  4. Gimnastyka naczyniowa – domowy sposób – polewanie ciała ciepłą i zimną wodą na zmianę.
  5. Unoszenie nóg w górę (w pozycji leżącej)

Zobacz również:

PORADNIK PRZETRWANIA PORODU czyli Szkoła Rodzenia Online

Zbawienne picie wody w ciąży

Cukrzyca w ciąży