Urodziłaś dziecko, a nawet kilkoro. Kochasz je najbardziej na świecie, ale siebie jakoś przestałaś kochać; ciało nieco zwiędło, włosy w nieładzie, paznokcie ostatni raz malowałaś przed studniówką. To błąd! Aby być dla innych, najpierw musisz być dla siebie: dbaj o siebie, kochaj siebie.

Jak? Przeczytaj 10 wskazówek, jak kochać swoje ciało PO CIĄŻY… ale nie tylko:

1. Twoje ciało jest jak rakieta – dobre paliwo równa się dobry nastrój.
2. Zmień język, którego używasz, kiedy mówisz o swoim ciele – bądź dla siebie miła i traktuj siebie z szacunkiem.
3. Maskę tlenową zakładaj najpierw sobie. Możesz zadbać o innych tylko wtedy, kiedy najpierw zadbasz o siebie. TY bądź dla siebie priorytetem. Jesteś tego warta – bądź swoją własną największą fanką.
4. Otaczaj się cudownymi, pozytywnymi ludźmi, którzy udzielają Ci wsparcia.
5. Pośmiej się. Powiedziałam kiedyś przyjaciółce, że moje cycki wyglądają jak ścierki, a ona na to, że może sobie swoje zimą zawijać na szyi zamiast szalika. Niektóre rzeczy wystarczy trochę obśmiać, żeby ciążyły nam mniej.
6. Pamiętaj, że ciało to Twój pojazd, a nie dekoracja.
7. Skoncentruj się na tych rzeczach, które możesz zmienić i nie marnuj czasu na te, które od Ciebie nie zależą.
8. Nabierz dystansu. Wyobraź sobie, że unosisz się nad ziemią i obserwujesz, jak żyją inni ludzie (bez jedzenia, wody, dachu nad głową). Naucz się doceniać to, co masz i być za to wdzięczna.
9. Uwaga! Wmawia nam się, że starzenie jest obraźliwe. NIE jest! Zaakceptuj swoje zmarszczki i przyjmij z miłością zmiany, jakie zachodzą w Twoim ciele.
10. Połącz siły z innymi kochającymi swoje ciała, polub nas!

na podstawie “Top 10 Body Lovin’ Tips” (www.bodyimagemovement.com.au)

Masz wolne 15 minut? Wyłącz komputer – Facebook się bez Ciebie nie zawali 🙂 i…poruszaj się, poćwicz. Zacznij teraz – nie musisz mieć super-dresu, profesjonalnej maty do jogi czy sali treningowej wielkości boiska. Nie wiesz jak zacząć? Jakie ćwiczenia wykonać?

Zajrzyj tutaj – to propozycja 15 minutowego stretchingu dla mam. Nic trudnego – te ćwiczenia nie wymagają ani sprzętu ani dobrej kondycji fizycznej. Wystarczy Ci kawałek podłogi i pozytywne nastawienie. Autorką treningu jest Kamila Nowowiejska.

A jeśli masz małe dziecko – serdecznie polecamy Ci zapisanie się na zajęcia dedykowane specjalnie dla mam. Łączysz wtedy 3 rzeczy:  aktywność fizyczną, życie towarzyskie i zapewniasz urozmaicenie dnia swojemu maluchowi 🙂

Tutaj zobaczysz jak wyglądają przykładowe zajęcia tego typu.