ĆWICZCIE Z NAMI W DOMU I NA SPACERZE część 6

Dziś kolejna partia ćwiczeń rozciągających i wzmacniających mięśnie wokół kręgosłupa zarówno dla kobiet W CIĄŻY, jak i PO PORODZIE. Pamiętajcie, że po cesarskim cięciu można ćwiczyć dopiero po zabliźnieniu się rany, czyli około 100 dniach, kontrolując podbrzusze. Początkowo wykonujcie po 8 powtórzeń w 3 seriach. Z każdym tygodniem możecie zwiększać ilość powtórzeń i serii. Ćwiczcie razem z naszą ekspertką Mają Wasilewicz.

WIOSŁOWANIE HANTLAMI OBURĄCZ W OPADZIE TUŁOWIA – MOŻNA ZASTĄPIĆ BUTELKAMI Z WODĄ
kulka-1Ustaw stopy na szerokość swoich barków. Wciągnij brzuch i przysiądź na całych stopach tak, aby kolana nie przekraczały linii palców. Plecy proste. Trzymając w dłoniach ciężarki lub butelki z wodą unieś je delikatnie do przodu.
kulka-2Łokcie poprowadź w górę, przy ciele tak, aby ściągnąć łopatki i napiąć mięśnie grzbietu. Przytrzymaj licząc do 5 i powróć to pozycji wyjściowej. Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 8 powtórzeń.

Zdjęcie nr kulka-3 oraz nr kulka-4 pokazują jak nie należy wykonywać tego ćwiczenia – nie garb się, nie wyginaj pleców w „koci grzbiet” i nie stawaj na palcach.

Ćwiczenia tego nie wykonuj w 2. i 3. trymestrze z uwagi na pozycję, która może być przede wszystkim niewygodna. Po porodzie już podczas pierwszych podejść do treningów, możesz śmiało wykonywać wiosłowanie w opadzie tułowia. Po cięciu cesarskim zwracaj uwagę na komfort w okolicach blizny i pamiętaj, że zaczynasz ćwiczyć po 100 dniach, kiedy rana się zabliźni.

(ćwiczenia ułożyła i wykonuje Maja Wasilewicz, www.majatrenuje.pl)