“Stretching w 15 minut” – zestaw ćwiczeń idealnych dla każdej matki: obolałej po karmieniach, noszeniu na jednym ręku czy spaniu na jednym boku. Ćwiczymy z naszą trenerką – Kamilą Nowowiejską.

Stretching:  co chodzi z  rozciąganiem?

Stretching jest to system ćwiczeń fizycznych rozciągający mięśnie i zwiększający zakres ruchu w stawie. Wywiera on pozytywny wpływ na doskonalenie pracy mięśniowej i efektywność wykonywanych ruchów.

Stretching: korzyści ze stosowania stretchingu:

– Wzrost mocy – gibkości mięśni i ich wytrzymałości
– Zwiększenie mobilności – ruchomości stawów
– Zapobieganie skracaniu się mięśni, które powodowane jest przez powtarzające się skurcze
– Zapobieganie takim urazom jak zapalenie ścięgien, naderwanie, rozerwanie czy uczucie obolałości mięśni
– Poprawa krążenia krwi
– Poprawa postawy ciała
– Większa płynność ruchów, poprawa sprawności ogólnej
– Wzrost jakości oraz ilości dostarczanych produktów odżywczych do tkanek
– Zmniejszenie napięcia psychicznego – działanie antystresowe.
Tyle zalet, więc do dzieła:)!

Młodej mamie często towarzyszy dyskomfort związany z karmieniem piersią czy noszeniem dziecka.

Ból pleców, nadwyrężenie jednej ze stron, nierówne ułożenie ramion (jedno wyżej drugie niżej), przykurczona klatka piersiowa to tylko niektóre z dolegliwości towarzyszącej kobietom, które opiekują się małym dzieckiem. Z brakiem równowagi mięśniowej w ciele można uporać się za pomocą ćwiczeń rozciągających.

Zobacz również:

Trening z dzieckiem – to proste! 

Dbamy o mięśnie dna miednicy

Odchudzanie przez bieganie

Trzy najważniejsze ćwiczenia – podstawowy zestaw dla aktywnych