Piłka gimnastyczna – wiele z nas ma ją w domu. Dowiedz się jak możesz ją wykorzystać by ulżyć kręgosłupowi. Szczególnie polecamy kobietom w ciąży i młodym mamom!

W ramach dbania o kręgosłup trenerka Maja Wasilewicz przygotowała cykl ćwiczeń z bardzo popularną piłką gimnastyczną lub inaczej piłką fitness. Parę słów o tym jak można ją wykorzystywać, nawet jeśli dopiero zaczynacie treningi. Przydaje się też bardziej zaawansowanym ćwiczącym. Mama i Sport szczególnie poleca ją kobietom planującym ciążę, w ciąży i młodym mamom.

Jedną z jej największych zalet jest możliwość wykonywania ćwiczeń odciążających stawy, a przed wszystkim – kręgosłup.
Nawet najprostsze siedzenie i poruszanie biodrami przygotowuje miednicę do porodu.

W ciąży podobne ćwiczenie pozwoli wam zapomnieć o bólu pleców – łatwo rozciągniecie, np. mięśnie grzbietu i zarazem wzmocnicie gorset okołokręgosłupowy.

Po porodzie piłka przyda się zarówno wam, jak i waszym maluchom. Dzięki niej możecie bezpiecznie rozpocząć powrót do formy. Będzie też bardzo pomocna w pracy nad motoryką noworodka – ułatwia ćwiczenie podnoszenia główki, odruchów obronnych czy podpory na rączkach. Poza tym zabawa na piłce to też sporo radości dla dzieci. To tylko nieliczne z wielu możliwych zastosowań takiej piłki.

Ćwicząc na piłce trzeba pamiętać o przyjęciu odpowiedniej postawy.

Kiedy na niej siadacie, nogi powinny być zgięte w kolanach pod kątem 90 stopni, a stopy powinny bez problemu spoczywać na podłodze. Dlatego pamiętajcie, że wielkość piłki gimnastycznej najlepiej jest dopasować do swojego wzrostu:
wzrost do 158cm – piłka o średnicy 45 cm
wzrost 159-168cm – piłka o średnicy 55 cm
wzrost 169-179cm – piłka o średnicy 65 cm
wzrost powyżej 180cm – piłka o średnicy 75 cm

Jak widzicie, piłki są całkiem duże i zajmują sporo miejsca, więc zawsze możecie po prostu chodzić na ćwiczenia do klubu fitness. Gdybyście jednak się decydowały na zakup własnej, nie będzie to zbyt drogie. Zależnie of producenta, wielkości i zawartości w zestawie dodatkowych gadżetów (np. pompki) piłki kosztują w granicach 30 -150 zł.

Cały cykl ćwiczeń z wykorzystaniem piłki gimnastycznej znajdziesz tutaj.

Na zdjęciu: Maja Wasilewicz. Zdjęcie wykonała: Małgorzata Gurdziel.

Zobacz również:

Deformacje brzucha po ciąży

Kresa biała po ciąży

Zajrzyj na nasz kanał YT – publikujemy tam mnóstwo materiałów dla kobiet planujących ciążę, w ciąży oraz młodych mam!