JOGA z MARTĄ c.d.

Dziś kolejne ćwiczenie: Stolik
Co daje? Zwiększenie ruchomości w obrębie stawów barkowych, wzmocnienie mięśni ramion, wzmocnienie nadgarstków, wzmocnienie mięśni pośladkowych (czyli ładną pupę).

Jak wykonujemy?

Siadamy, układamy ręce na macie (na szerokość barków), stopy na szerokość bioder (ewentualnie troszkę szerzej, dokładnie dociskamy stopy, szczególnie nasady paluchów). Nasady wszystkich palców rąk powinny być dokładnie dociśnięte do maty, palce maksymalnie odwiedzione (czyli maksymalnie zwiększamy odległości między palcami, pilnujemy, aby dłonie nie „odklejały” się od maty).

Na wdechu unosimy biodra, dokładnie napinamy pośladki, barki powinny być zrotowane do wewnątrz (tak jak na zdjęciu). Trwając w pozycji staramy się, aby biodra były na jednym poziomie, pilnujemy napięcia mięśni pośladkowych i dokładnie otwieramy klatkę piersiową (staramy się podnieść mostek). Jeżeli nie mamy problemów z odcinkiem szyjnym kręgosłupa, głowę odchylamy luźno do tyłu. Jeżeli odczuwamy dyskomfort w odcinku szyjnym, ustawiamy głowę tak, aby broda była bliżej mostka. Trwamy w pozycji od 15 do 30 sekund, cały czas oddychając (wydech około dwa razy dłuższy od wdechu). W przerwach siadamy na macie, łączymy stopy, kolana ustawiamy trochę szerzej niż biodra, obejmujemy nogi rękami i dokładnie wyciągamy kręgosłup (barki ściągamy w dół w kierunku pośladków). Powtarzamy pozycje od 2 do 4 razy.

Ćwiczenie pokazuje i opisuje dla was fizjoterapeutka – Marta Szczerek z YogaMedica.