JOGA z MARTĄ

Wieczorny relaks i skłon do przodu. Ćwiczenie przydatne mamom (biorąc pod uwagę postawę, którą przyjmują kobiety zajmujące się dzieckiem)!

Co daje skłon do przodu? Przede wszystkim rozciągnięcie mięśni piersiowych, zwiększenie ruchomości w obrębie stawów barkowych, prawidłową pracę w pozycji poprzez opuszczanie barków i ściąganie łopatek w kierunku pośladków, co zmniejsza bóle w odcinku szyjnym kręgosłupa! (sprawdzone)

Jak wykonujemy:
Klękamy na macie (dobrze jest podłożyć pod kolana złożony koc), ustawiamy kolana na szerokość bioder, uda pionowo, biodra nad kolanami. Przesuwamy ręce do przodu, prostujemy łokcie, opieramy czoło na macie. Podczas wdechu wydłużamy kręgosłup, podczas wydechu opuszczamy klatkę piersiową i doły pachowe niżej do maty. Mocno pracujemy mięśniami grzbietu w odcinku piersiowym kręgosłupa (okolica pomiędzy łopatkami). Ważne jest, aby NIE chować szyi w barkach, czyli barki przesuwamy w dół w kierunku pośladków (oddalamy barki od uszu). Trwamy w pozycji ok. minuty, spokojnie oddychając przez nos (pamiętamy, aby wydech był około dwa razy dłuższy od wdechu).

Ćwiczenie pokazuje i opisuje dla was fizjoterapeutka – Marta Szczerek z YogaMedica.