MARTY LEKCJA JOGI

Klękamy na macie, opieramy przedramiona i wyrównujemy je. Przesuwamy ręce do przodu, splatamy dokładnie palce, nasady kciuków dociskamy mocno do siebie. Łokcie powinny być ustawione na szerokość barków (NIE szerzej), tak żeby ramiona były do siebierównoległe. Utrzymując łokcie na szerokość barków (pilnujemy, żeby łokcie się nie rozjechały, mocno pracujemy ramionami tak jakbyśmy chcieli je złączyć). Powoli unosimy miednicę, ustawiamy stopy na szerokość bioder i prostujemy kolana (pięty pozostają uniesione). Na wdechu staramy się unieść miednicę jak najwyżej i dokładnie wyciągnąć kręgosłup, na wydechu opuszczamy klatkę piersiową i doły pachowe do maty. Głowę możemy odchylić to tyłu lub zostawić luźno, jeżeli odczuwamy dyskomfort w odcinku szyjnym kręgosłupa. Trwając w pozycji pracujemy nad tym, żeby barki przesuwać w dół w kierunku pośladków (oddalamy barki od uszu). Trwamy w pozycji ok. 15 – 30 sekund, spokojnie oddychając przez nos (pamiętamy, aby wydech było około dwa razy dłuższy od wdechu).

Pozycję powtarzamy od 2 do 4 razy, pomiędzy pozycjami odpoczywamy w luźnym skłonie (kolana szerzej niż biodra, paluchy złączone, łokcie zgięte, czoło oparte na rękach).

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Marta Szczerek z Yoga Medica)