TROCHĘ JOGI DLA KAŻDEGO

Przygotowana przez Martę sekwencja na barki ma za zadanie zwiększenie zakresu ruchu w obrębie stawów barków, rozciągnięcie mięśni piersiowych, zaktywizowanie odcinka piersiowego kręgosłupa. Pozycje obowiązkowe dla wszystkich mam bez wyjątku.

Klękamy na macie (tak jak jest to pokazane na zdjęciu, można podłożyć pod kolana koc). Wyciągamy kręgosłup, plecy w odcinku lędźwiowym powinny być lekko wklęsłe, barki ściągnięte w kierunku pośladków. Splatamy palce rąk, i prostujemy łokcie, ręce na wysokości klatki piersiowej, dłonie skierowane do przodu. Następnie na wdechu przenosimy ręce nad głowę, tak aby dłonie były skierowane do góry (staramy się, żeby kciuk i mały palec były na jednakowej wysokości). Trwając w pozycji pilnujemy, aby barki były opuszczone, tył szyi powinien być długi (nie wysuwamy głowy do przodu). Trwamy w pozycji przez około 15 sekund (lub dłużej), spokojnie oddychając, następnie na wydechu opuszczamy ręce, zamieniamy splot palców i ponownie przenosimy ręce nad głowę.

W drugiej wersji ćwiczenia, splatamy przedramiona i ręce tak jak na zdjęciu i trwając w pozycji dokładnie naciskamy ręką na rękę, przedramieniem na przedramię, tak jakbyśmy chcieli „wyplątać się z pozycji”. Pilnujemy, żeby nie opierać łokci na biuście, przedramiona i ręce powinny być ustawione pionowo, barki ściągamy w dół w kierunku pośladków. Utrzymujemy pozycje około 15 sekund (lub dłużej) i zamieniamy splot.

Ćwiczenie przygotowała i pokazała nasza ekspert od jogi Marta Szczerek z Yoga Medica.