Supta badha konasana (podparta) – Mięśnie dna miednicy oraz mięśnie przywodziciele są zazwyczaj napięte, ponieważ utrzymanie ich właściwej elastyczności nie jest możliwe bez wykonywania dodatkowych ćwiczeń ukierunkowanych na tą okolicę. Dodatkowo zła postawa ciała w codziennym życiu może powodować ich nadmierne usztywnienie. U ciężarnych działanie hormonów rozluźniających niekoniecznie umożliwi łatwy poród, jeżeli mięśnie nie będą odpowiednio przygotowane. Supta badha konasana pomaga w delikatny sposób rozciągnąć te mięśnie oraz zwiększa elastyczność ścian pochwy i szyjki macicy, które mogą łatwiej przystosowywać się do kształtu główki i ciała dziecka. Jedną z największych korzyści praktykowania tej asany w ciąży jest fakt, iż rana po nacięciu krocza (po porodzie) goi się bardzo dobrze, bez tworzenia się zgrubiałych blizn (trzeba jednak zaznaczyć, aby poczekać do wygojenia ran zanim rozpocznie się praktykę). Supta badha konasana doskonale uśmierza ból w dolnych mięśni przedniej ściany brzucha. Dodatkowo ułożenie pleców na wałku (lub złożonych kocach) ułatwia oddychanie i delikatnie rozciąga mięśnie klatki piersiowej (szczególnie jeżeli przeniesiemy ręce za głowę).

Ułożenie: układamy się na plecach (odcinek lędźwiowy, piersiowy i głowa powinny być podparte, najlepiej ułożyć się na 2 lub 3 złożonych kocach, można wykorzystać też poduszki lub wałek) stopy są złączone, kolana szeroko (w przypadku mocnego napięcia w okolicach wewnętrznych stron ud lub kolan – pod uda podkładamy złożone koce lub poduszki). Ramiona są lekko odwiedzione, dłonie skierowane do sufitu, oczy zamknięte (można położyć na oczy niewielki, złożony ręcznik – lekki ucisk na gałkę oczną ułatwia jej relaksację). Pozostajemy w pozycji około 5 minut. W celu dodatkowego rozciągniecia przodu ciała (brzuch, klatka piersiowa) i obręczy barkowej – splatamy palce, prostujemy łokcie i z wdechem przenosimy ręce za głowę (mały palec sięga do podłogi). Wytrzymujemy około 10 sekund spokojnie oddychając, następnie z wydechem przenosimy ręce do przodu, zamieniamy splot palców i powtarzamy. Można przykryć się kocem i odetchnąć…