Tym razem proponujemy cykl ćwiczeń z piłką gimnastyczną. Maja Wasilewicz zaprezentuje rozciąganie mięśni grzbietu, które świetnie posłuży waszym kręgosłupom.

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI GRZBIETU W KLĘKU

To ćwiczenie mogą wykonywać zarówno kobiety w ciąży jak i po porodzie.

kulka-1Uklęknij opierając się dłońmi stabilnie o piłkę. Tocząc ją w przód dojdź do takiej pozycji, aby tułów był równolegle do podłoża. Chowając głowę między rękoma przytrzymaj rozciągnięcie przez 5 sekund.
kulka-2Przyciągnij piłkę z powrotem unosząc tym samym tułów, a następnie potocz piłkę delikatnie po skosie w prawą stronę na takiej samej zasadzie jak w przód. Pozostań w pozycji 5 sekund.
kulka-3Przyciągnij piłkę z powrotem unosząc tym samym tułów, a następnie potocz piłkę ponownie w przód, jak na zdjęciu 1. Przytrzymaj rozciągnięcie 5 sekund.
kulka-4Przyciągnij piłkę z powrotem unosząc tym samym tułów, a następnie potocz piłkę delikatnie po skosie w lewą stronę na takiej samej zasadzie jak w przód. Pozostań w pozycji 5 sekund.

Wykonaj 3 serie po 8 powtórzeń z przytrzymanie każdej pozycji rozciągającej 5 sekund.

Ćwiczenie możesz wykonać PRZYSIADAJĄC NA PIĘTACH – kolejne zdjęcia. Jeśli jesteś już w zaawansowanej ciąży i przeszkadza ci brzuch, ułóż szerzej kolana, aby zrobić na niego wygodne miejsce.

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Maja Wasilewicz)