AKCJA BRZUSZKI –  wakacje to żadna wymówka;) razem z naszą trenerką Mają Wasilewicz zadbajcie o mięśnie swoich brzuchów. Będą mocniejsze, elastyczniejsze i świetnie posłużą waszym kręgosłupom. AKCJA 1

Ćwiczenie to polecamy kobietom przed i po ciąży, ale wykluczając te, które mają problem z kresą białą, ponieważ niewskazane są wtedy ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha. Przypominamy również, że po cięciu cesarskim należy odczekać minimum 100 dni do zabliźnienia się rany.

ĆWICZENIE NA MIĘŚNIE SKOŚNE BRZUCHA Z WYKORZYSTANIEM PIŁKI GIMNASTYCZNEJ

1Połóż się na plecach z nogami na piłce, tak aby piłka znajdowała się pod kolanami, a nogi w kolanach były ugięte pod kątem 90 stopni. Lewa rękę leży wzdłuż tułowia, prawą ukłóż w pozycji wyprostowanej nad głową.
2Lewą nogę wyprostuj w kolanie jednocześnie zbliżając do jej palców przeciwną dłoń (ręka wstępnie ułożona za głową). Zauważ, że wspierasz się na przedramieniu ręki pozostawionej wzdłuż tułowia. Wykonaj 10 powtórzeń z przytrzymaniem pozycji 2 do 3 sekund.
3W pozycji wyjściowej zamień ręce, czyli prawą pozostaw wzdłuż tułowia, a lewą ułóż za głową.
4Analogicznie do zdjęcia 2, prawą nogę wyprostuj w kolanie jednocześnie zbliżając do jej palców przeciwną dłoń (ręka wstępnie ułożona za głową). Wykonaj 10 powtórzeń z przytrzymaniem pozycji 2 do 3 sekund.
Wykonaj 3 serie ćwiczenia na każdą ze stron po 10 powtórzeń z przytrzymaniem spięcia do 3 sekund.

Jeśli nie masz piłki, nogi mogą leżeć na krześle.

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Maja Wasilewicz/www.majatrenuje.pl)

Przeczytaj również:

Piłka gimnastyczna w służbie kręgosłupa

Deformacje brzucha po ciąży

Terapia manualna brzucha po ciąży