Ćwiczenie dla kobiet planujących ciążę, w ciąży bez komplikacji i dla młodych mam. Przypominamy jak zawsze, że ćwiczenia na mięśnie brzucha po cesarskim cięciu zaczynamy najwcześniej po 3 miesiącach, jeśli nie pojawiły się żadne wcześniejsze komplikacje i rana dobrze się zagoiła. Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha nie są wskazane dla kobiet, którym podczas ciąży rozeszła się kresa biała. Przyszłe mamy wykonują ćwiczenie jeśli nie czują dyskomfortu.

ĆWICZENIE MIĘŚNI SKOŚNYCH BRZUCHA W STANIU Z WYKORZYSTANIEM PIŁKI GIMNASTYCZNEJ

kulka-1Stań w rozkroku trzymając piłkę oburącz w górze. Nie wyginaj się w kręgosłupie, kręgosłup wyprostowany. W miarę możliwości wciągnij brzuch, co pomoże w utrzymaniu prawidłowej postawy
kulka-2Piłkę kieruj w lewą stronę, tworząc tym samym łuk z ciała.
kulka-3Ćwiczenie możesz wykonać w wersji trudniejszej stopy ustawiając wąsko. Następnie wróć do pozycji wyjściowej (zdjęcie 1).
kulka-4Taki sam ruch wykonaj na drugą stronę.
Wykonaj 3 serie ćwiczenia, w każdej serii na zmianę w lewą i prawą stronę, w sumie 20 powtórzeń (10 na każdą stronę).

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Maja Wasilewicz)

www.majatrenuje.pl