To ćwiczenie polecamy kobietom przed i po ciąży, ale wykluczając MiSki, które mają problem z kresą białą, ponieważ wówczas nie są wskazane ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha. Przypominamy również, że po cięciu cesarskim należy odczekać minimum 100 dni do zabliźnienia rany.

ĆWICZENIE MIĘŚNI SKOŚNYCH BRZUCHA W LEŻENIU NA PLECACH Z WYKORZYSTANIEM TAŚMY-GUMY

kulka-1Połóż się na plecach. Ugnij nogi w kolanach, taśmę przełóż pod plecami, trzymając jej końce w dłoniach.
kulka-2Unieś tułów podpierając się na prawym łokciu, zaś lewą rękę skieruj wyprostowaną w prawą stronę, tym samym delikatnie się skręcasz i naciągasz taśmę. Następnie wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj to samo na drugą stronę.
kulka-3Możesz wykonać ćwiczenie w trudniejszej wersji.
Unieś tułów kierując obie ręce wyprostowane w jedną stronę, jednocześnie delikatnie skręcasz się w tę samą stronę i naciągasz taśmę. Następnie wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj to samo na drugą stronę.
kulka-4Bardziej zaawansowaną wersją jest uniesienie tułowia z ułożeniem prawej (lewej) ręki na lewym (prawym) barku i skręt tułowia w prawo (lewo) z jednoczesnym wyciagnięciem lewej (prawej) ręki w stronę skrętu i naciągnięciem taśmy. Wróć do pozycji wyjściowej i wykonaj to samo na drugą stronę. Dzięki takiemu ułożeniu rąk możesz wykonać silniejszy skręt niż we wcześniejszych wersjach tego ćwiczenia.

Ćwiczenie wykonaj w 3 seriach. W każdej serii po 10 powtórzeń na każdą ze stron (naprzemiennie).

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Maja Wasilewicz)

www.majatrenuje.pl