To ćwiczenie dla kobiet planujących ciążę i młodych mam. Przypominamy jak zawsze, że ćwiczenia na mięśnie brzucha po cięciu cesarskim zaczynamy najwcześniej po 3 miesiącach, jeśli nie pojawiły się żadne wcześniejsze komplikacje i rana dobrze się zagoiła. Ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha nie są wskazane dla kobiet, którym podczas ciąży rozeszła się kresa biała.

ĆWICZENIE MIĘŚNI SKOŚNYCH BRZUCHA W LEŻENIU NA PLECACH Z WYKORZYSTANIEM PIŁKI GIMNASTYCZNEJ

kulka-1Połóż się na plecach z nogami na piłce, tak aby piłka znajdowała się pod kolanami, a nogi były ugięte w kolanach pod kątem 90 stopni. Ręce połóż na karku, łokcie ułożone są na zewnątrz.
kulka-2Napnij mięśnie brzucha unosząc delikatnie tułów. Ręce trzymaj nadal na karku, tak aby odciążyć szyję.
kulka-3Skręć się w tułowiu kierując prawy łokieć do lewego kolana, przytrzymaj napięcie 3 sekundy i wróć do pozycji jak na zdjęciu 2. Wykonaj 10 powtórzeń.
kulka-4Skręć się w tułowiu kierując lewy łokieć do prawego kolana, przytrzymaj napięcie 3 sekundy i wróć do pozycji jak na zdjęciu 2. Wykonaj 10 powtórzeń.
Ćwiczenie wykonaj na każdą stronę w 3 seriach po 10 powtórzeń z przytrzymaniem napięcia do 3 sekund.

Jeśli nie masz piłki, nogi mogą leżeć na krześle

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Maja Wasilewicz)

www.majatrenuje.pl