Proponujemy kolejne ćwiczenie w ramach AKCJI BRZUSZKI. Razem z naszą trenerką Mają Wasilewicz zadbajcie o mięśnie swoich brzuchów. Będą mocniejsze, elastyczniejsze i świetnie posłużą waszym kręgosłupom. AKCJA 2

Ćwiczenie to polecamy kobietom przed i po ciąży, ale wykluczając MiSki, które mają problem z kresą białą, ponieważ niewskazane są wtedy ćwiczenia na mięśnie skośne brzucha. Przypominamy również, że po cięciu cesarskim należy odczekać minimum 100 dni do zabliźnienia się rany.

ĆWICZENIE NA MIĘŚNIE SKOŚNE BRZUCHA Z WYKORZYSTANIEM PIŁKI GIMNASTYCZNEJ ORAZ BUTELEK Z WODĄ JAKO CIĘŻARKÓW

kulka-1Polóż się na plecach z nogami na piłce, tak aby piłka znajdowała się pod kolanami a nogi były ugięte w kolanach pod kątem 90 stopni. W każdą dłoń weź butelkę z wodą, ręce ułóż wzdłuż tułowia. Wielkość butelek dopasuj do swoich możliwości. Proponujemy zacząć od 0,5 litrowych. Jeśli ćwiczenie okaże się zbyt trudne zrezygnuj z butelek.
kulka-2Unieś tułów jednocześnie kierując prawą rękę w stronę lewego kolana. Zauważ, że wspierasz się na przedramieniu lewej ręki. Wykonaj 10 powtórzeń z przytrzymaniem spięcia do 3 sekund.
kulka-3Wersją trudniejszą jest uniesienie delikatnie ręki podpierającej.
kulka-4Po 10 powtórzeniach wykonujesz ćwiczenie analogicznie na drugą stronę.

Wykonaj 3 serie ćwiczenia na każdą ze stron po 10 powtórzeń z przytrzymaniem spięcia do 3 sekund.

Jeśli nie masz piłki, nogi mogą leżeć na krześle

(ćwiczenia przygotowała i wykonuje Maja Wasilewicz)

www.majatrenuje.pl