Ćwiczymy na siłowni przez całą ciążę! Trening dla kobiet w III trymestrze prowadzi Piotr Lasocki – trener personalny.

Ćwicząc w ciąży pamiętaj aby słuchać swojego ciała – jeśli cokolwiek Cię niepokoi – zrezygnuj z ćwiczeń i zapytaj lekarza czy nie ma żadnych przeciwwskazań.

Każde ćwiczenie możesz modyfikować: zmniejszać liczbę powtórzeń i serii, zmieniać pozycje na wygodniejsze etc, przeplatać ćwiczenia wysiłkowe z ćwiczeniami oddechowymi.

Obejrzyj całe wideo – Nikola (37 tydzień ciąży) wykonuje każde ćwiczenie pod okiem trenera.

Ćwiczenie nr 1: wypychanie bioder w leżeniu tyłem. W tym ćwiczeniu najważniejsze jest oddychanie. Wykonuje je w sposób kontrolowany, bez pośpiechu. Wykonaj 3 serie pi 15 powtórzeń.

Ćwiczenie nr 2: rozpiętki w leżeniu na plecach (angażujące mięśnie klatki piersiowej ma znaczenie w późniejszym okresie – przy pobudzeniu laktacji). Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenie nr 3: wzmacnianie obręczy barkowej (przyda się gdy będziemy nosić dziecko:)) Szczególnie ważna jest tutaj odpowiednia pozycja (zobacz wideo)! Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń – przemiennie na jedną i drugą stronę.

Ćwiczenie nr 4: wzmacnianie tricepsów. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenie nr 5: wzmacniające pośladki. W tym ćwiczeniu zwróć uwagę na ustawienie kręgosłupa. Jeśli nie jesteś w stanie świadomie kontrolować swojej pozycji, możesz ustawić się plecami do ściany – miednica będzie ustabilizowana przez ścianę. Wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń na każdą nogę.

OBEJRZYJ WSZYSTKIE ODCINKI CYKLU TRENING DLA CIĘŻARNEJ NA SIŁOWNI:

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 1 (I trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 2 (I trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 3 (I trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 1 (II trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 2 (II trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz.1 (III trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz.2 (III trymestr)

Zajrzyj również na nasz kanał na TY – znajdziesz tam mnóstwo inspirujących materiałów 🙂