Kolejna odsłona ćwiczeń z Piotrkiem Lasockim – trenerem personalnym (Core Fitness) – trening dla ciężarnej na siłowni. Dowiedz się jak bezpiecznie korzystać z siłowni będąc w pierwszym trymestrze ciąży.

W dzisiejszym odcinku wzmacniamy mięśnie nóg i pośladków. 

Najpierw rozgrzewka: 10-15 minut na maszynach kardio, bieżni, rowerku czy orbitreku podniesie temperaturę ciała, przyspieszy częstotliwość skurczów serca i przygotuje organizm do właściwego wysiłku.

Ćwiczenie nr 1: wzmacniamy mięśnie nóg (czworogłowe, dwugłowe, pośladki) – wypady obu nóg w przód – 3 serie po 15 powtórzeń

Ćwiczenie nr 2: mięśnie tylnej części uda czyli głównie mięśnie dwugłowe – wykonujemy za pomocą odpowiedniej maszyny (obejrzyj wideo, prezentujemy tam każde ćwiczenie) – 3 serie po 15 powtórzeń

Ćwiczenie nr 3: wzmacniamy łydki – nogi ustawiamy na szerokość miednicy, tak aby było nam wygodnie i wspinamy się wysoko na palce – 3 serie po 15 powtórzeń

Pamiętaj: już od samego początku ciąży zwiększa się ilość krwi w organizmie. Pobudzanie części ciała położonych daleko od sera pomaga w lepszym przepływie krwi i limfy, a co za tym idzie zmniejsza ryzyko powstawania żylaków w późniejszym okresie ciąży.

Ćwiczenie 4: mięśnie pośladkowe – wykonujemy na maszynie w 3 seriach po 15 powtórzeń

Jeśli chcesz po ciąży wrócić do formy i mieć brazylijskie pośladki – to ćwiczenie jest idealne dla Ciebie! 🙂

Ćwiczenie 4: mięśnie brzucha – w leżeniu – nogi uginamy w kolanach (90 stopni), ręce wzdłuż tułowia i zawijamy miednicę na siebie. Pamiętaj aby cały czas plecy przylegały do maty.

Obawiasz się, że ćwiczenia na siłowni mogą zaszkodzić dziecku? Niepotrzebnie! Przez całą ciążę możesz ćwiczyć na siłowni, pod warunkiem, że nie masz przeciwwskazań zdrowotnych i ćwiczysz odpowiedzialnie – wykonujesz ćwiczenia prawidłowo, dostosowujesz trening do samopoczucia, rezygnujesz z ćwiczeń w razie problemów z oddychaniem lub gdy jesteś przemęczona.

Obejrzyj poprzednie części cyklu CIĄŻA NA SIŁOWNI:

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 1 (I trymestr)

Trening dla ciężarnej na siłowni cz. 2 (I trymestr)

Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży

Trening na mdłości w pierwszym trymestrze ciąży