Nie zdążysz ze szkołą rodzenia przed porodem? Twój partner nie może z Tobą uczestniczyć w kursie? Nic nie szkodzi, bo dziś szkoła rodzenia przychodzi do Ciebie! 🙂

Zaczynamy cykl, dzięki któremu przygotujesz się do porodu bez wychodzenia z domu: Szkoła Rodzenia – Poradnik Przetrwania Porodu. Będzie krótko, zwięźle, merytorycznie! Pracujemy z najlepszymi ekspertkami – lekarką ginekolożką Magdaleną Grochecką oraz położną, instruktorką fitness – Izabelą Dembińską. Nagrywamy m.in. w Szpitalu Praskim w Warszawie.

Zobaczycie salę porodową, dowiecie się co zabrać do szpitala, jakie ćwiczenia wykonywać by wszystko poszło szybko i sprawnie 🙂

Dzisiaj ćwiczenia przygotowujące do porodu: ćwiczenia w 37 tygodniu ciąży!

Zestaw ćwiczeń, a raczej umiejętności, które pomogą ci podczas porodu oraz zbudują świadomość ciała rodzącej.

3 tory oddychania: oddech torem brzusznym, torem boczno- żebrowym oraz szczytem płuc (zaprezentowane w wideo)

Ważne aby oddechu nie pogłębiać na siłę, a raczej wydłużać go w czasie.

Tor brzuszny oddechu jest jednym z najlepszych sposobów na dotlenienie dziecka w trakcie ciąży.

Staraj się nauczyć trzech torów oddechu – próbuj, ćwicz, poczuj swoje ciało. Pomoże ci to podczas akcji porodowej.

Niektóre kobiety potrzebują trochę czasu aby zrozumieć działanie skurczu porodowego, dlatego warto przyjrzeć się ciału i oddechowi już wcześniej, by podczas porodu mieć już pewną świadomość tego co się dzieje.

Przez cały okres ciąży słyszysz niejednokrotnie, że powinnaś wzmacniać mięśnie dna miednicy. To prawda, ale sam poród wymagał będzie od Ciebie przede wszystkim umiejętności świadomego rozluźnienia obszaru pochwy i odbytu.

Kolejna kwestia – parcie: wypieranie dziecka powinno odbywać się za pomocą mięśni brzucha. Okolice krocza natomiast powinny być maksymalnie rozluźnione, miękkie. Jak to zrobić? Obejrzyj wideo – nasza bohaterka – Nikola wykonuje wszystkie ćwiczenia pod okiem położnej.

Kolejny odcinek za 2 tygodnie! 🙂

Obejrzyj koniecznie:

Ćwiczenia w trzecim trymestrze – rozciąganie i relaks – Milena Kozłowska 

Brzuszki w trzecim trymestrze ciąży

Trzeci trymestr – dieta na przypadłości ciążowe