Kolejne dwie pozycje jogi, które pomogą rozciągnąć mięśnie i wzmocnią je, ale także was odprężą oraz usuną ból i napięcie z okolicy pleców i szyi.

BHARADVAJASANA (SKRĘT W DWÓCH WERSJACH)

Pozycja podstawowa (a także na krześle) przeznaczona jest dla wszystkich. Bharadvajasana w obu wersjach to doskonała pozycja skrętna dla kobiet W CIĄŻY oraz kobiet W TRAKCIE MENSTRUACJI, ponieważ brzuch nie jest tutaj ściskany.

Wykonanie pozycji:

Pozycja podstawowa:

MIS_joga2A
kulka-1Przygotuj jeden lub dwa złożone podwójnie koce. Usiądź na kocu, zegnij kolana i przełóż nogi na lewą stronę, tak aby na kocu znajdował się tylko prawy pośladek. Prawa stopa powinna znaleźć się pod lewą, a lewy staw skokowy powinien ułożyć się na przyśrodkowym (wewnętrznym) łuku prawej stopy. Prawe udo i lewe podudzie powinny być ułożone równolegle do siebie i do bocznych krawędzi koca.
kulka-2Prawe ramię przenieś do tyłu i ułóż rękę na klocku (jeżeli go nie posiadasz, klocek można zastąpić grubą książką 😉 lub ułóż końce palców na podłodze.
kulka-3Z wdechem wyciągnij lewe ramię do góry i z wydechem chwyć za prawe kolano. Biorąc kolejny wdech unieś mostek i rozszerz klatkę piersiową, następnie z wydechem wykonaj skręt, odpychając się lekko od prawego kolana. Podczas trwania w pozycji kręgosłup jest wyciągnięty, a klatka piersiowa otwarta. Wytrwaj w pozycji od 30 sekund do około jednej minuty, stale, delikatnie pogłębiając rotację.
kulka-4Rozluźnij ramiona z wydechem i zmień stronę. Podczas wykonywania ćwiczeń pamiętaj o płynnym spokojnym oddechu przez nos i delikatnym wydłużaniu wydechu.

Pozycja na krześle:
kulka-1Usiądź na krześle, nogi powinny być ułożone na szerokość bioder. Wyprostuj się i otwórz klatkę piersiową.
kulka-2Chwyć lewą ręką z boku za oparcie krzesła, prawą rękę ułóż z tyłu na krawędzi siedziska krzesła.
kulka-3Biorąc wdech wyciągnij kręgosłup, a na wydechu wykonaj skręt. Zasady skrętu jw.

(ćwiczenia przygotowała Marta Szczerek z Yogamedica, wykonuje Ania – w 40 tygodniu ciąży)