Proponujemy wam dwie pozycje jogi, które pomogą rozciągnąć mięśnie i wzmocnią je, ale także was odprężą oraz usuną ból i napięcie z okolicy pleców i szyi.

ADHO MUKHA SVANASANA (PIES Z GŁOWĄ W DÓŁ)

Ta pozycja jest dobra dla wszystkich.

Wykonanie pozycji:
kulka-1 Uklęknij na złożonym kocu, ułóż ręce na macie lub podłodze mniej więcej na szerokość barków (palce rąk powinny być maksymalnie rozszerzone, a nasady wszystkich palców dokładnie dociśnięte do podłoża).
kulka-2 Następnie podnieś pośladki, odejdź stopami do tyłu (stopy trochę szerzej niż biodra), wyciągnij się w ramionach, kręgosłupie i wyprostuj kolana. Na początku pozostaw pięty w górze, możesz je również oprzeć na ścianie. Trwając w pozycji dokładnie wyciągnij kręgosłup, ściągnij barki i łopatki w kierunku pośladków, rozszerz łopatki i pogłębiaj pozycję opuszczając klatkę piersiową i doły pachowe. Głowa powinna być zupełnie rozluźniona. Jeżeli masz elastyczne tyły nóg, po uprzednim wyciągnięciu się w pozycji z piętami uniesionymi, powoli z wydechem opuszczaj pięty i ustaw stopy równolegle do siebie. Bardzo ważne jest, aby mięśnie czworogłowe (mięśnie pokrywające przednią powierzchnię ud) były napięte, uda rotuj lekko do środka. Trwaj w pozycji dopóki czujesz siłę i jesteś w stanie utrzymać prawidłową pozycję.
kulka-3 Aby wyjść z pozycji, zegnij kolana, klęknij na kocu (kolana szerzej niż biodra), złącz paluchy i odpocznij w luźnym skłonie, głowa oparta na rękach. Po odpoczynku możesz powtórzyć pozycję jeszcze raz.

Na co uważać:
– przy nadciśnieniu tętniczym podeprzyj głowę, np. na klocku (tak, aby szyja była długa),
– uważaj, aby podłoże, na którym ćwiczysz nie było śliskie,
– podczas ćwiczenia, oddychaj spokojnie, płynnie, delikatnie wydłużając wydech.

(ćwiczenia przygotowała Marta Szczerek z Yogamedica, wykonuje Ania – w 40 tygodniu ciąży)