2. trymestr to świetny czas na ćwiczenia, bo dolegliwości z początków ciąży ustępują, już tak na siebie nie uważamy (o ile lekarz nie zaleci inaczej!), zaczynamy też mieć ochotę na większą aktywność.

2. trymestr to też najwyższy czas, aby angażować układ oddechowy i krwionośny i przygotować je do porodu!
Nasza trenerka Milena Kozłowska pokazuje jak w tym okresie wzmacniać obręcz barkową i mięśnie nóg za pomocą ćwiczeń z hantlami/butelkami z wodą (ważne, aby wzmocnić właśnie te mięśnie, bo w w tym okresie ciąży zmienia się już środek ciężkości przyszłej mamy).

Pamiętajcie zawsze o rozgrzewce i przygotowaniu serca do innego, niż zwykle, wysiłku.

I zanim zaczniecie ćwiczyć, koniecznie zapytajcie lekarza, czy nie ma dla Was żądnych przeciwwskazań.

Inne ćwiczenia w 2. trymestrze ciąży 

A więcej ćwiczeń Mileny Kozłowskiej na 2. trymestr znajdziecie w tym wideo.

W tym filmie z kolei, trenerka opowiada, co w 2. trymestrze dzieje w organizmie przyszłej mamy i na co zwrócić szczególną uwagę oraz jak rozpocząć aktywność fizyczną w tym okresie, aby dobrze się czuć całą ciążę i przygotować na wydanie na świat małego człowieka.