Ćwiczyć od początku ciąży? Tak! Trenerka kobiet w ciąży i młodych mam Milena Kozłowska pokazuje, jak zacząć ćwiczyć, jak oddychać i jak pracować nad swoją kondycją od samego początku ciąży.

Zanim przystąpisz do ćwiczeń upewnij się, że nie ma żadnych przeciwwskazań abyś zaczęła ćwiczyć. Skonsultuj się ze swoim lekarzem lub położną. To bardzo istotne – bezpieczeństwo Twoje i Twojego dziecka przede wszystkim!

Jeśli czujesz się dobrze – zaczynamy!

Najpierw lekka rozgrzewka – krążenia ramionami, rękami, nadgarstkami, biodrami oraz stopami – ilość powtórzeń dostosuj do swoich możliwości.

Pamiętaj, że okres ciąży to czas, w którym uczysz się prawidłowego oddychania – pomoże Ci to podczas porodu. Chodzi o głębszy oddech – przeponowy. W materiale wideo Milena pokazuje dokładną “instrukcję” prawidłowego oddechu.

Staraj się również wyrabiać nawyk prawidłowej postawy – nie garb się, ściągaj łopatki, prostuj plecy.

Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży przygotowują nasze ciało do coraz większego obciążenia związanego najpierw z rosnącym brzuchem, a potem z opieką nad dzieckiem (noszenie dziecka, nosidełka, pchanie wózka). Ważne jest aby wzmocnić mięśnie klatki piersiowej, rąk oraz obręczy barkowej.

Milena proponuje również zestaw ćwiczeń wzmacniających dolne partie ciała – uda i pośladki.

Zwracamy uwagę na ćwiczenia rozluźniające mięśnie kręgosłupa.

Każdy trening kończymy ćwiczeniami rozluźniającymi i wyciszającymi.

Obejrzyj koniecznie drugą propozycję treningową – ćwiczenia w pierwszym trymestrze – 2. trening

Masz mdłości? Możesz złagodzić je za pomocą ćwiczeń! Jak? Sprawdź tutaj.

A za tydzień zapraszamy na trening w pierwszym trymestrze na siłowni! 🙂