Pilates to doskonała forma treningu dla kobiet po porodzie. Ćwiczenia mają na celu wytworzenie równowagi w ciele poprzez wzmocnienie mięśni głębokich. Jednocześnie rozciągają i uelastyczniają wszystkie grupy mięśniowe.

Dlaczego polecam metodę pilates po ciąży?

Każda kobieta po porodzie zmaga się z powrotem do formy z przed ciąży – nie wie jakie ćwiczenia wykonywać. Mięśnie brzucha i dna miednicy, które do tej pory nosiły potomstwo, zostały rozciągnięte i zmęczone. Plecy jak i obręcz barkowa zostały przeciążone od noszenia, przez co postawa ciała też wymaga korekcji. Przemęczenie i nieprzespane noce powodują, że euforia i spokój, które powinny zachować, mijają.

Metoda pilates – ma na celu poprawienie postawy ciała.

Ustawienie miednicy, łopatek ma tu kluczowe znaczenie. Mamy, które podjęły trening pilates zauważają, jak ich postawa się zmienia pod wpływem treningu. Po treningach często słyszę, że czują przyjemne zmęczenie, które angażuje i motywuje do dalszej pracy.

Chcesz tego spróbować? Poćwicz z nami!

Ćwiczenia pilates możesz wykonać sama lub w obecności swojego dziecka. Ćwiczenia, które przedstawiamy są proste do wykonania a jednocześnie angażujące osłabione mięśnie. Dobrze dobrany zestaw ćwiczeń zrelaksuje napięte partie mięśniowe. Spokojna muzyka zapewni uspokojenie psychiczne, aby każda Mama mogła poczuć się dobrze mając tę chwilę tylko dla siebie.

Pilates z dzieckiem cz.1 to zestaw ćwiczeń angażujący obręcz barkową.

Dzięki tego typu ćwiczeniom problem z podnoszeniem dziecka czy noszeniem ciężkich zakupów będzie mniejszy. Poprzez napięcie mięśni środka będziesz mogła mieć kontrolę nad swoim ciałem, a w szczególności dolnym odcinkiem kręgosłupa . Do dzieła!

Milena Kozłowska- GyMMama, trener fitness

Zobacz również: 

Pilates po ciąży cz. 2

Pilates dobry na wszystko!

Pilates dla kobiet w ciąży