Przypominamy wspólne treningi z aktorką Małgosią Lewińską – mamą bliźniaków, która pod okiem naszej trenerki Mai Wasilewicz (www.majatrenuje.pl) wraca do formy po porodzie.

Krok pierwszy! Małgosia pokazuje swój brzuch, żebyście zobaczyły, jak sprawdzić stan mięśni i jak zacząć ćwiczyć. Maja sprawdziła stan brzucha po cesarskim cięciu i kresy białej.

KRESA BIAŁA to pasmo łącznotkankowe ciągnące się od wyrostka mieczykowatego przez pępek do spojenia łonowego.

Ta linia wybarwia się na ciemno w czasie ciąży i rozciąga. Nawet u kobiet, które mają wyćwiczone mięśnie brzucha, może dojść do ich rozwarstwienia się. Ważne, by tak jak na zdjęciach Maja – doświadczony trener palcami sprawdził stan waszej kresy białej i określił jakie ćwiczenia możecie wykonywać. Ważne jest tez sprawdzenie stanu blizny po cesarskim cięciu. Dopiero wtedy możecie zabierać się do dzieła.

Na zdjęciu nr 1 Małgosia leży z lekko ugiętymi nogami, ręce ułożone ma wzdłuż tułowia, delikatnie napina mięśnie, unosząc tułów – Maja sprawdza na jaką szerokość rozeszła się kresa.

Jeśli kresa biała uległa rozwarstwieniu na szerokość dwóch palców i szerzej, tak jak u Małgosi, przez 8-12 miesięcy trening mięśni brzucha powinien opierać się wyłącznie na wzmacnianiu mięśni prostych z dodatkowym ściskaniem mięśni, tak aby kresa układała się w pozycji sprzed ciąży – Małgosia napina mięśnie, a Maja spycha je do środka (zdjęcie nr 2).
Ćwiczenie można wykonywać z nogami na piłce (zdjęcie nr 3).

Bardzo ważna jest kontrola prawidłowego ułożenia głowy i ramion (zdjęcie nr 4). Jeśli już opanujecie prawidłowe ułożenie głowy, same będziecie mogły spychać mięśnie proste brzucha do środka. Na początku poproście kogoś o pomoc.

Ćwiczenie warto na początku robić 3 razy w tygodniu, w 3 seriach po 12 powtórzeń.

Po 2 miesiącach z każdym kolejnym tygodniem zwiększajcie liczbę powtórzeń o 2, aż dojdziecie do 20. W 5 miesiącu zwiększcie ilość serii do 4. W miarę możliwości możecie również zwiększyć liczbę treningów w tygodniu. Po powrocie kresy do stanu sprzed ciąży (zwykle 8-12 miesięcy ćwiczeń) możecie rozpocząć trening mięśni skośnych brzucha.

Pamiętajcie, że trening mięśni brzucha PO CESARSKIM CIĘCIU możecie rozpocząć dopiero minimum po 3 miesiącach od porodu, jeśli oczywiście rana dobrze się zagoiła.

Zobacz wszystkie części naszego cyklu – MAMA BLIŹNIAKÓW ĆWICZY!

Obejrzyj również:

Poradnik poporodowy – jak uruchomić się od razu po porodzie

Deformacje brzucha po ciąży

Znam sekret pięknego płaskiego brzucha w ciąży