Mama bliźniaków ćwiczy pośladki i mięśnie dwugłowe ud – czyli jak bawiąc się z dzieckiem wzmocnić mięśnie!

Kładziemy dzieci na matach i przyjmujemy pozycję w klęku, w podparciu na przedramionach. Układamy łokcie równolegle pod barkami. Tak jak przy większości dotychczasowych ćwiczeń, przypominamy o wciągniętych brzuchach! Jedną nogę unosimy w górę, pamiętając w tym wypadku o ugiętym kolanie i zablokowanym brzuchu. Unosimy nogę do momentu, kiedy nie zmuszamy się do pogłębiania wygięcia w kręgosłupie. Wykonujemy początkowo 10 powtórzeń na jedną nogę (z przytrzymaniem do 2 sekund) i zmieniamy nogę. Po wykonaniu dwóch serii przechodzimy do wersji z kolejnego zdjęcia.

Ta pozycja na mniejszym zdjęciu różni się ułożeniem stopy. Palce stopy unoszonej są zadarte. W tym przypadku dzięki takiej minimalnej zmianie aktywujemy bardziej mięśnie, nad którymi pracujemy. Wykonujemy również dwie serie po 10 powtórzeń na nogę (z przytrzymaniem do 2 sekund). Pamiętamy o ugiętym kolanie i wciągniętym brzuchu! Nie pogłębiamy wygięcia w kręgosłupie!

Dobrej zabawy! (www.majatrenuje.pl)

Zobacz również pozostałe materiały z cyklu MAMA BLIŹNIAKÓW ĆWICZY

Karm i ćwicz – mity o aktywności fizycznej podczas laktacji

Karm i ćwicz – aktywność fizyczna a hormony sprzyjające laktacji

Jak się czują mleczne piersi gdy mama ćwiczy?