Aktywny spacer to kolejna forma ćwiczeń, które proponujemy wraz z Małgorzatą Lewińską. Bez znacznie jest tu pora roku – ubierz się odpowiednio i do dzieła! 🙂

Drogie mamy, spacer w wózkiem nie musi być nudny! Specjalnie dla MiS chcących wrócić do formy po porodzie, a także próbujących zwalczyć różne dolegliwości bólowe, prezentujemy zestawy przygotowane przez naszą trenerkę Maję Wasilewicz (www.majatrenuje.pl).

W dzisiejszym ćwiczeniu rozciągniecie mięsień najszerszy grzbietu, a także mięśnie dwugłowe uda oraz naramienne.

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI GRZBIETU PO SKOSIE PRZY WÓZKU

1. Chwyć oburącz za gondolę. Brzuch wciągnięty. Ugnij lewą nogę w kolanie, a prawą odstaw po skosie w tył prostując jednocześnie w kolanie. W tym ćwiczeniu masz możliwość skupienia się na jednej ze stron – często dochodzi do jednostronnego obciążenia ciała przez noszenie dziecka na wygodniejszych dla nas ręce i biodrze. Małgosia wykonuje to ćwiczenie opierając ręce na dwóch gondolach – możesz rozstawić ręce na długość jednej.

2. Ćwiczenie można wykonać również przy spacerówce, jak Aneta.

3. Następnie wykonaj ćwiczenie na drugą stronę, czyli prawa noga ugięta zostaje z przodu, a lewą odstawiasz prostą po skosie w tył.

4. Nie przenoś ciężaru na palce nogi wykrocznej, żeby nie obciążyć kolana. Staraj się rozłożyć ciężar ciała na obu nogach.

Wykonaj 3-4 serie, po 12 powtórzeń, z przytrzymaniem do 3-5 sekund.

Nie widziałaś wszystkich części cyklu MAMA BLIŹNIAKÓW ĆWICZY? Zajrzyj tutaj.

Jesteś w ciąży? Może zainteresuje Cię Szkoła Rodzenia czyli Poradnik Przetrwania Porodu – kilkanaście profesjonalnych filmów z udziałem lekarki ginekolożki, położnej i trenerki, które uzupełnią Twoją wiedzę w zakresie przygotowania się do porodu.

A jeśli szukasz przepisów na zdrowe potrawy dla całej rodziny – polecamy Ci nasz dział DIETA, w którym oprócz przepisów kulinarnych znajdziesz także porady dietetyków i terapeutów.