Ćwiczenia, do których was namawiamy z Małgosią Lewińską, wykonujemy również na naszych Aktywnych Spacerach – drogie mamy spacer w wózkiem nie musi być nudny. Specjalnie dla MiS chcących wrócić do formy po porodzie, a także próbujących zwalczyć różne dolegliwości bólowe, prezentujemy zestawy przygotowane przez naszą trenerkę Maję Wasilewicz (www.majatrenuje.pl).

W dzisiejszym ćwiczeniu rozciągniecie mięsień najszerszy grzbietu, a także mięśnie dwugłowe uda oraz naramienne.

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI GRZBIETU PO SKOSIE PRZY WÓZKU

kulka-1 Chwyć oburącz za gondolę. Brzuch wciągnięty. Ugnij lewą nogę w kolanie, a prawą odstaw po skosie w tył prostując jednocześnie w kolanie. W tym ćwiczeniu masz możliwość skupienia się na jednej ze stron – często dochodzi do jednostronnego obciążenia ciała przez noszenie dziecka na wygodniejszych dla nas ręce i biodrze. Małgosia wykonuje to ćwiczenie opierając ręce na dwóch gondolach – możesz rozstawić ręce na długość jednej.

kulka-2 Ćwiczenie można wykonać również przy spacerówce, jak Aneta.

kulka-3 Następnie wykonaj ćwiczenie na drugą stronę, czyli prawa noga ugięta zostaje z przodu, a lewą odstawiasz prostą po skosie w tył.

kulka-4 Nie przenoś ciężaru na palce nogi wykrocznej, żeby nie obciążyć kolana. Staraj się rozłożyć ciężar ciała na obu nogach.

Wykonaj 3-4 serie, po 12 powtórzeń, z przytrzymaniem do 3-5 sekund.