Drogie MiS, wracamy do przerwanych krótkim urlopem ćwiczeń z aktorką Małgosią Lewińską, mamą czwórki dzieci – w tym dwóch maleńkich bliźniaków. O tym jak ważne są plecy i szyja przekonała się z pewnością każda karmiąca mama – proponujemy serię ćwiczeń na rozciągnięcie mięśni grzbietu z wykorzystaniem wózka z dzieckiem.

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI GRZBIETU PRZY WÓZKU
kulka-1 Stopy ustaw wąsko lub na szerokość swoich barków (jak ci wygodniej). Lekko ugnij kolana. Chwyć szeroko wózek i staraj się przenieść ciężar na pośladki. Następuje tutaj rozciągnięcie mięśnia najszerszego grzbietu. Przy ćwiczeniu rozciągasz także mięśnie dwugłowe uda oraz naramienne.
kulka-2 Jeśli pochylisz bardziej tułów (Małgosia na tym zdjęciu trzyma ręce na dwóch gondolach, można je rozłożyć na długość jednej) oraz doprostujesz odrobinę nogi w kolanach – ćwiczenie będzie trudniejsze.
kulka-3 Ćwiczenie możesz wykonać przy spacerówce, tak jak Aneta. Zasady ustawienia j.w. Ułożenie rąk jest węższe z powodu innych gabarytów wózka.
kulka-4 Pamiętaj, żeby ustawić się tak, aby nie przenosić ciężaru na palce u stóp i tym samym nie obciążać kolan. Trzymaj plecy prosto i staraj się prostować też nogi.

Wykonaj 3-4 serie, po 12 powtórzeń, z przytrzymaniem do 3-5 sekund.

(ćwiczenia przygotowała nasza trenerka Maja Wasilewicz – www.majatrenuje.pl)