Drogie MiS, przed nami kolejna odsłona cyklu MAMA BLIŹNIAKÓW ĆWICZY.  Pracujemy z aktorką Małgosią Lewińską, mamą czwórki dzieci – w tym dwóch bliźniaków.

O tym jak ważne są plecy i szyja przekonała się z pewnością każda karmiąca mama – proponujemy serię ćwiczeń na rozciągnięcie mięśni grzbietu z wykorzystaniem wózka z dzieckiem.

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI GRZBIETU PRZY WÓZKU

1. Stopy ustaw wąsko lub na szerokość swoich barków (jak ci wygodniej). Lekko ugnij kolana. Chwyć szeroko wózek i staraj się przenieść ciężar na pośladki. Następuje tutaj rozciągnięcie mięśnia najszerszego grzbietu. Przy ćwiczeniu rozciągasz także mięśnie dwugłowe uda oraz naramienne.
2. Jeśli pochylisz bardziej tułów (Małgosia na tym zdjęciu trzyma ręce na dwóch gondolach, można je rozłożyć na długość jednej) oraz doprostujesz odrobinę nogi w kolanach – ćwiczenie będzie trudniejsze.
3.  Ćwiczenie możesz wykonać przy spacerówce, tak jak Aneta. Zasady ustawienia j.w. Ułożenie rąk jest węższe z powodu innych gabarytów wózka.
4.  Pamiętaj, żeby ustawić się tak, aby nie przenosić ciężaru na palce u stóp i tym samym nie obciążać kolan. Trzymaj plecy prosto i staraj się prostować też nogi.

Wykonaj 3-4 serie, po 12 powtórzeń, z przytrzymaniem do 3-5 sekund.

(ćwiczenia przygotowała nasza trenerka Maja Wasilewicz – www.majatrenuje.pl)

Zobacz również:

Pozostałe części cyklu MAMA BLIŹNIAKÓW ĆWICZY

Waga w ciąży – wróg czy przyjaciel

Jak schudnąć po ciąży