Każde ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 8 powtórzeń, pamiętaj, że jesteś po porodzie, więc słuchaj swojego ciała. Z każdym tygodniem ilość powtórzeń i serii możesz stopniowo zwiększać.

WZMACNIANIE MIĘŚNI GRZBIETU Z GUMĄ LUB TAŚMĄ
kulka-1Zablokuj hamulec w wózku, zaczep taśmę lub gumę do tylnej osi kół. Pozycja wyjściowa powinna być stabilna. Nogą wykroczną zablokuj wózek, drugą nogę oprzyj o krawężnik, brzuch wciągnięty, plecy proste.
kulka-2Przyciągnij taśmę prowadząc łokcie przy ciele i ściągając łopatki. Wytrzymaj w pozycji 3-5 sekund i powróć do pozycji wyjściowej.
kulka-3Stań w pozycji wyjściowej, brzuch wciągnięty, plecy proste.
kulka-4Następnie przyciągnij taśmę unosząc jednocześnie łokcie w górę nie przekraczając wysokości barków, zachowując kąt prosty w łokciach i ściągając łopatki. Wytrzymaj w pozycji 3-5 sekund i powróć do pozycji wyjściowej.

Zachęcamy do kupienia taśmy – przyda się wam do rozciągania i wzmacniania mięśni. To koszt rzędu 10-30 złotych, do nabycia w sklepach sportowych.

(ćwiczenia ułożyła i wykonuje Maja Wasilewicz)

www.majatrenuje.pl