Większość młodych mam odczuwa bóle w okolicach kręgosłupa, bo:
– dźwiga całymi dniami swoją pociechę,
– garbi się przy karmieniu,
– często śpi szybko i w różnych niewygodnych pozycjach…
Aby temu zaradzić warto rozciągać i wzmacniać mięśnie grzbietu przynajmniej 2-3 razy w tygodniu! Opisane ćwiczenia możesz już wykonywać podczas pierwszego spaceru ze swoim maluchem. Ćwiczenia te rozciągną pospinane mięśnie oraz wzmocnią „gorset okołokręgosłupowy“. Pamiętajcie, że przedstawione rozciąganie w pewnym stopniu rozciąga również mięśnie brzucha. W związku z tym Mamy po CESARSKIM CIĘCIU, z uwagi na czas potrzebny do zabliźnienia rany (około 100 dni), powinny wykonywać ćwiczenia dopiero minimum po miesiącu, maksymalnie na 50% swoich możliwości, w mniejszym pochyleniu i w szczególny sposób kontrolując swoje podbrzusze.

Każde ćwiczenie wykonaj w 3 seriach po 8 powtórzeń, pamiętaj, że jesteś po porodzie, więc słuchaj swojego ciała. Z każdym tygodniem ilość powtórzeń i serii możesz stopniowo zwiększać.

ROZCIĄGANIE Z WÓZKIEM I NAPIĘCIE MIĘŚNI GRZBIETU
kulka-1Lekko ugnij kolana tak, aby pozycja była stabilna, stopy razem, brzuch wciągnięty, kolana nie wychodzą poza linię palców. Dłonie oprzyj na rączce wózka.
kulka-2Stojąc w takiej pozycji odsuń wózek na możliwą dla siebie odległość i pogłębiaj skłon. Plecy wyprostowane. Wytrzymaj w tej pozycji 3-5 sekund.

kulka-3Wykonując ćwiczenie adekwatnie do poprzedniego zakończ je kocim grzbietem. Przytrzymaj 3-5 sekund.
kulka-4Przyjmując pozycję wyjściową, napnij mięśnie grzbietu przyciągając wózek do siebie, trzymaj łokcie przy ciele i ściągaj łopatki (3-5 sekund). Powoli odsuń wózek i powtórz ćwiczenie.

Ćwiczenie możesz wykonać również w domu z krzesłem.

(ćwiczenia ułożyła i wykonuje Maja Wasilewicz)

www.majatrenuje.pl