Gdy zostałam mamą, znalazłam się w nowym miejscu, byłam zdana tylko na siebie – bez pomocy dziadków i pracującego męża. Dlatego postanowiłam stworzyć program ćwiczeń umożliwiający powrót do formy po porodzie, który będę w stanie realizować niezależnie od czasu i miejsca, mając nieustannie dziecko przy sobie. Wykorzystując własne doświadczenie, wspomagałam się także konsultacjami z innymi instruktorami fitness, a także z położnymi i ginekologami. Korzystałam także z wiedzy zgromadzonej w trakcie rozmów z innymi mamami na temat ich fizyczności poporodowej i potrzeb. I w taki o to sposób powstały programy Siłownia na Kółkach oraz Be Fit Mom, które opierają się na zasadzie 3 w 1: mama + dziecko + wózek. Wszystko na świeżym powietrzu.

Naprawdę mocno wierzę w to, że każda mama PODCZAS codziennego spaceru ze swoim dzieckiem jest w stanie wykonać trening. Dzięki takiemu połączeniu nie musi zastanawiać się kiedy (rano? wieczorem?) wygospodarować czas, by zrobić coś dla siebie. Prezentowany sposób aktywności zakłada wyjście z dzieckiem na spacero-trening w czasie jego drzemki. Maluszek hartuje się i dotlenia na świeżym powietrzu, a mama może w spokoju wykonywać ćwiczenia.

IMG_0166

Zasady ćwiczenia z wózkiem:

  1. Trening możesz rozpocząć już około 8 tygodni po porodzie naturalnym lub 12 tygodni po cesarskim cięciu. W obu przypadkach pod warunkiem, że Twoje ciało Ci na to pozwala.
  2. Przed przystąpieniem do takiego treningu MUSISZ skontaktować się ze swoim lekarzem ginekologiem.
  3. Oba programy ułożone są w ten sposób, że w pierwszym miesiącu nie angażują bezpośrednio mięśni brzucha, przez co są bezpieczne dla świeżo upieczonych mam.
  4. Podczas pierwszego miesiąca ćwiczysz bez żadnego dodatkowego obciążenia, aby umożliwić organizmowi oswojenie się z wysiłkiem po porodzie.
  5. Ćwiczysz wg programów 3 x w tygodniu. Dodatkowo każdego dnia wychodzisz na szybki marsz z dzieckiem w wózku.
  6. Jeżeli Twoje dziecko trzyma już samodzielnie główkę (a Ty trenujesz od min. miesiąca), możesz swoje dziecko włożyć do chusty, nosidła i ćwiczyć razem z nim.
  7. Jeżeli nie posiadasz chusty, możesz dziecko złapać pod paszki i tak ćwiczyć razem z nim, ale TYLKO pod warunkiem, że trzyma już samodzielnie główkę OD CO NAJMNIEJ MIESIĄCA. Pamiętaj aby nie podrzucać dziecka i przez cały czas mieć kontakt z dzieckiem.
  8. Biegać z wózkiem możesz wtedy, gdy Twój maluszek skończy już 6 miesięcy lub gdy już samodzielnie siedzi. Oczywiście, musisz posiadać specjalny wózek do biegania. Jeżeli nie masz takiego wózka to pamiętaj, że ze zwykłym wózkiem możesz tylko i wyłącznie maszerować. Więcej informacji o wózkach do biegania znajdziesz klikając w ten link i ten link.E3B241A4-7564-400B-BE97-79C36CC46B87

Zalety ćwiczenia z wózkiem:

1. To Ty decydujesz o porze dnia, w czasie której wykonasz trening.

2. Trenując rano z reguły masz najwięcej siły i energii.

3. Trenując podczas pierwszej drzemki dziecka masz zapewniony spokój i możliwość skupienia na ćwiczeniach.

4. Koncetrując sią na poprawnym wykonaniu treningu maksymalizujesz efekty, jakie Ci przynosi.

5. W razie potrzeby, przerywasz ćwiczenia w dowolnym momencie i zajmujesz się dzieckiem – bez obawy, że wykupiona godzina mija, a trening Ci “ucieka”.

6. Powracasz do ćwiczenia, gdy sytuacja dla Ciebie i dziecka znów jest komfortowa.

7. Jesteś niezależna od nikogo (partnera, babci, niani), kto w czasie Twojego treningu musiałby zająć się dzieckiem (przecież zabierasz je ze sobą).

8. Jesteś niezależna od niczego (np. wyznaczonych godzin treningu “pod dachem” oferowanego przez fitenesskluby).

9. Trenując na świeżym powietrzu dotleniasz siebie i dziecko.

10. Trening nie jest monotonny, cały czas przemieszczasz się, zmieniasz otoczenie.

11. Ten trening to najtańszy sposób, by zacząć wracać do figury sprzed ciąży, bez konieczności zakupu urządzeń do treningu.

12. Wykorzystujesz wózek jako przyrząd do ćwiczeń, a rosnąca waga dziecka jest dodatkowym atutem.

13. To, co oferuje natura i park (drzewa, wzniesienia, ławeczki, schody) masz w gratisie 🙂

A gotowe programy treningowe Siłowni na Kółkach wraz ze ściągawkami do wydrukowania znajdziesz tutaj.

Do dzieła!