Ćwiczenia w pierwszym trymestrze mają nas przygotować do trudów ciąży i porodu. Pokazujemy na co zwrócić uwagę ćwicząc na siłowni.

Ważne: przed każdym treningiem należy poświęcić 10-15 minut na rozgrzewkę (bieżnia, rowerek, orbitrek). Rozgrzewki nie wolno pomijać!

Pamiętaj również, że najważniejsze jest bezpieczeństwo – Twoje i Twojego dziecka. Jeśli masz wątpliwości, czy możesz trenować w ciąży, koniecznie spytaj swojego lekarza prowadzącego.

Ćwicz w wygodnym stroju i obuwiu, a jeśli poczujesz dyskomfort, przerwij trening. Możesz pominąć dane ćwiczenie i wykonać je w dniu, w którym czujesz się lepiej.

  1. Ćwiczenia na klatkę piersiową – 3 serie po 15 powtórzeń
  2. Ćwiczenia na barki – unoszenie hantli – wyciskamy je w górę z wydechem, opuszczamy z wdechem – 3 serie po 15 powtórzeń
  3. Ćwiczenia na mięśnie naramienne – unosimy i opuszczamy hantle na boki – 3 serie po 15 powtórzeń
  4. Ćwiczenia na mięśnie trójgłowe (tylna część ramion) – 3 serie po 15 powtórzeń
  5. Ćwiczenia na mięśnie brzucha* – spięcia wykonujemy na piłce rehabilitacyjnej – 3 serie po 15-20 powtórzeń

W wideo znajdziesz dokładne instrukcje wykonywania poszczególnych ćwiczeń oraz dodatkowy komentarz trenera personalnego.

*do końca pierwszego trymestru możesz ćwiczyć mięśnie brzucha przy pomocy spięć

Poprawnie wykonane ćwiczenia na maszynach są bezpieczne dla kobiet w ciąży. Nie należy się ich obawiać.

Niebawem kolejne części cyklu! 🙂

Zobacz koniecznie:

Ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży

Trening na mdłości w pierwszym trymestrze ciąży

Szkoła Rodzenia: Poradnik Przetrwania Porodu – ćwiczenia przygotowujące do porodu

Szkoła Rodzenia: Poradnik Przetrwania Porodu – ćwiczenia przygotowujące do porodu C.D.