Prawidłowa postawa ciała podczas tańca warunkuje jego korzystne działanie na nasz organizm. Andżelika Skoneczna – trenerka prowadząca zajęcia z tańca dla ciężarnych pokaże Wam jak stawiać pierwsze kroki 🙂

Dlaczego warto wybrać taniec w ciąży jako jedną z możliwości treningowych dla kobiet ciężarnych możecie przeczytać we wprowadzeniu do cyklu TANIEC W CIĄŻY tutaj.

O czym należy pamiętać tańcząc w ciąży?

  •  Taniec ma być umiarkowany, nie możemy się forsować, ruch ma wspomagać pracę naszych mięśni i stawów a nie je przeciążać
  • Należy unikać podskoków oraz gwałtownych ruchów czy wymachów
  • Nie należy doprowadzać do wzrostu tętna na poziomie którego dostajemy zadyszki
  • Nie należy tańczyć w butach na obcasach (najlepiej bez butów w skarpetkach)
  • Nie należy tańczyć w obcisłych ubraniach
  • Należy cały czas kontrolować swoje samopoczucie aby się nieświadomie nie przeforsować
  • Nie należy porównywać się do koleżanek (każda ciąża przebiega inaczej i ma inny wpływ na nasz organizm, jeżeli czujemy, że jesteśmy zmęczone albo coś nas boli, należy przerwać wysiłek, mimo że koleżanka będąca nawet w tym samym tygodniu ciąży tańczy dalej)
  • Bezwzgędnie przerywamy wysiłek, jeżeli występują krwawienie, mdłości, zawroty głowy, silne bóle brzucha
  • Podczas wysiłku należy regularnie małymi łukami uzupełniać poziom wody
  • Nie zależy wykonywać zbyt wielu ruchów, w których wychylamy miednicę mocniej do przodu zwiększając wygięcie lędźwiowe kręgosłupa
  • Należy tańczyć na lekko ugiętych kolanach
Na koniec pragnę podkreślić, iż ruch należy dostosować do swoich możliwości oraz wcześniejszego trybu życia, pamiętajmy że taniec będzie przynosił nam korzyści przez długie lata uprawiany wyłącznie w formie rekreacyjnej a nie zawodowej.
Zobaczcie pierwszą część cyklu TANIEC W CIĄŻY:
Niebawem zapraszamy na kolejne części: Taniec w ciąży: Układ cz. 1, Taniec w ciąży: Układ cz. 2

Andżelika Skoneczna, trenerka klubu Mamoiselle (mamoiselle.pl)

Od lat moją ulubioną formą aktywności ruchowej był taniec. Obecnie jestem instruktorem rekreacji ruchowej ze  specjalnością fitness oraz instruktorem metody pilates, ale zajęcia taneczne nadal figurują w moim grafiku. Lubię zachęcać do tańca wszystkich, a więc zarówno osoby starsze jak i mamy w ciąży oraz mamy, które mogą tańczyć z dziećmi w chuście. Na co dzień zajmuję się prowadzeniem gimnastyki w ciąży oraz gimnastyki po po porodzie, gdzie szczególnie wykorzystuję metodę pilates. Jako mama dwójki dzieci szczególnie zachęcam do ruchu wszystkie kobiety w ciąży oraz po porodzie.