Testujemy pozycje, które pomogą nam się zrelaksować, rozluźnić i zbudować świadomość ciała w końcówce ciąży.

Ważne aby zwracać uwagę na to czy przy wykonywaniu ćwiczeń nie robi nam się duszno lub nie mamy zawrotów głowy.

Jeśli zawroty głowy lub duszności pojawią się, przerwij ćwiczenia, ułóż się w komfortowej dla Ciebie pozycji (np. na lewym boku) i weź kilka głębokich oddechów do brzucha (jak oddychać do brzucha? zajrzyj tutaj).

Jeśli pod koniec ciąży czujesz ucisk w dole brzucha, zamiast za każdym razem sięgać po Nospę, spróbuj zadziałać naturalnie – odpocznij w pozycji, która odciąży dolne partie pleców i brzucha. Na filmie zobaczysz jak to zrobić.

Czas tuż przed porodem poświęcamy przede wszystkim na relaksację i rozluźnienie, ale również na budowanie świadomości parcia.

Pozycja kuczna – może być wykorzystana do parcia. Jest nieco bardziej wymagająca. Jak wygląda? Jak ją stosować? Dowiesz się z wideo.

Jak często ćwiczyć?

Aby uzyskać spodziewany efekt, należy ćwiczyć ok. 3 razy w tygodniu. W momencie kiedy zbliżamy się do porodu (37 tydzień ciąży) warto niektóre ćwiczenia wykonać nawet codziennie.

Nie widziałaś poprzedniego odcinka Szkoły Rodzenia – Poradnika Przetrwania Porodu? Zajrzyj tutaj.

Obejrzyj koniecznie:

Przygotowania do ciąży – ćwicz od 37 tygodnia ciąży!

Ćwicz w III trymestrze

Ćwiczenia w III trymestrze – rozciąganie i relaks