Czy morsowanie w ciąży jest trudniejsze? Jaki ma wpływ na dziecko? Jakie są plusy takiej aktywności w czasie ciąży?

Morsująca mama w ciąży –  Magda i jej trenerka Milena Kozłowska w rozmowie o pływaniu w lodowatej wodzie;)

Temperatura: – 15 stopni Celsjusza, bezwietrznie. Temperatura wody: 1 stopień. Magda wchodzi do wody! Brrr! Czy to aż takie straszne? 🙂

Zapytałyśmy!

Morsowanie w ciąży – co mówią lekarze?

Lekarze mają na ten temat bardzo sprzeczne opinie. Wynika to z braku jakichkolwiek badań przeprowadzonych z udziałem morsujących ciężarnych.

Magda morsuje od kilku sezonów – zaczęła zanim zaszła w ciążę. Nie polecamy zaczynania przygody z morsowaniem w ciąży. To sport raczej dla kobiet, które zaczęły wcześniej.

Morsowanie – jak często? kiedy zacząć?

Magda morsuje dwa razy w tygodniu (w klubie morsowym). Ważne aby robić to systematycznie – dzięki temu organizm przyzwyczaja się do takich kąpieli.

Morsy zaczynają sezon w okolicach października, kiedy temperatury obniżają się do 10-7 stopni (temperatura wody jest zbliżona wtedy do temperatury powietrza).

Magda zaczynała przygodę z morsowaniem w temperaturze -20 stopni!

Jak długo trwa kąpiel?

Do wody wchodzi się na maksymalnie 3 minuty po kilka razy.

Magda przed ciążą wchodziła 3-4 razy, a w ciąży ograniczyła wejścia do dwóch razy.

Morsowanie w ciąży – ochrona brzucha

Nie jest potrzebna żadna szczególna ochrona brzucha. Dziecko pływa w wodach płodowych, które mają stałą temperaturę. Dopiero długie przebywanie w lodowatej wodzie mogłoby spowodować obniżenie temperatury wód płodowych.

Magda poleca natomiast ochronę stóp – zakładanie odpowiedniego obuwia.

P.S.

Morsowanie bardzo dobrze wpływa na skórę (wzmacnianie, ujędrnianie)!  Magda nie miała problemu z rozstępami  ciąży 🙂

Czy któraś z Was się odważy? 🙂

Zobacz również:

Ciekawy wywiad z Martyną Gniadkowską o tym jak jej morsowanie w ciąży wpłynęło na przebieg jej ciąży i córkę. Przeczytaj koniecznie:)

Bardzo aktywna ciąża – wywiad z mamą – czy i jak ćwiczyć intensywnie

Rusz się z kanapy w ciąży – różne formy aktywności dla ciężarnych