Aktywność fizyczna w ciąży wpływa pozytywnie zarówno na mamę jak i na dziecko – jeśli tylko nie masz przeciwwskazań lekarskich, możesz ćwiczyć przez całą ciążę. Ćwiczenia w 3. trymestrze to głównie ćwiczenia rozluźniające, rozciągające i relaksacyjne.

Prezentujemy 2 treningi dla mam w ostatnim trymestrze ciąży. Możecie je połączyć;) Trening przygotowała i prezentuje wraz z Marysią w 32. tygodniu, trenerka ciężarnych mam – Milena Kozłowska.

Puchnące, obrzmiałe nogi oraz spłycony oddech są przeciwwskazaniami do ćwiczeń. Jeśli występuje u Ciebie któryś z tych objawów, zasięgnij opinii lekarza, czy powinnaś ćwiczyć.

Z materiału wideo dowiesz się jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenia. Milena Kozłowska zademonstruje również jak wstać z piłki rehabilitacyjnej by nie obciążać dodatkowo kręgosłupa.

Uwaga: pamiętaj o swoim komforcie – jeśli któreś z ćwiczeń nie będzie Ci odpowiadało (będziesz czuć dyskomfort, ból lub osłabienie) nie musisz go wykonywać.

W trzecim trymestrze ćwiczymy głównie w pozycjach: siedzącej oraz leżącej.

Zobacz wszystkie materiały wideo z ćwiczeniami przygotowanymi specjalnie dla kobiet w trzecim trymestrze ciąży! Znajdziesz tu za równo trening na siłowni (prowadzony przez trenera personalnego) jak i zestawy ćwiczeń do wykonania w domu:

Ćwicz w trzecim trymestrze: rozciąganie i relaks (trenerka Milena Kozłowska)

Ćwiczenia w trzecim trymestrze: brzuszki (trenerka Monika Cywińska)

Trening na siłowni – dla ciężarnej w trzecim trymestrze (trener Piotr Lasocki)

Zajrzyj również na nasz kanał na TY – znajdziesz tam mnóstwo inspirujących materiałów 🙂