PAMIĘTAJ!
Domowe ciasta są ZAWSZE mniej kaloryczne niż TE sklepowe. Możesz kontrolować to, co dajesz do środka, a przepisy, które podajemy są naprawdę proste.

Właśnie trwa sezon na rabarbar, a to warzywo jest królem wiosennych deserów:) Rabarbar jest niskokaloryczny (100 gram rabarbaru to 20 kcal) i bogaty w witaminy, głównie E, A i C – tę ostatnią pozyskasz jedynie jedząc go na surowo, bo w wysokich temperaturach znika. Warzywo bogate jest również w kwas foliowy, fosfor i potas. Jego główną zaletą jest duża zawartość błonnika, który pomaga w trawieniu. Rabarbar o czerwonawych łodygach będzie słodszy. Jeśli w dalszym ciągu jego smak jest dla ciebie za kwaśny, możesz łączyć go ze słodszymi owocami – truskawkami lub jabłkami. Ja w ten sposób gotuję kompot dla mojej córki, a dla siebie z samego rabarbaru z cynamonem i imbirem, bo uwielbiam jego kwaskowy i orzeźwiajacy smak.

Przepis na szybkie ciasto z rabarbarem:
* 1/3 szklanki brązowego cukru + 3 łyżki (może być miód)
* 10 dkg masła
* 1 szklanka pełnoziarnistej mąki (pszennej, żytniej, orkiszowej)
* 3 jajka
* 2 łyżeczki sody oczyszczonej lub proszku do pieczenia
* 1 kg rabarbaru
* mielony cynamon

Przygotowanie:
Rabarbar umyj, odetnij zdrewniałe końcówki i obierz z najtwardszych włókien. Łodygi pokrój w kawałki, posyp 3 łyżkami cukru (lub polej 3 łyżkami miodu). Dodaj mielony cynamon (tyle ile lubisz, im więcej tym lepiej, bo cynamon też osłodzi rabarbar). Mikserem utrzyj cukier z masłem na puszystą masę, dodaj powoli mąkę, jajka i proszek lub sodę (ciasto z mąki pszennej wyrośnie i bez tego). Gęstą, dobrze utartą masę przełóż do małej keksówki lub tortownicy (wyłożonej papierem do pieczenia lub nasmarowanej masłem i opruszonej mąką), posyp rabarbarem i wstaw na godzinę do piekarnika nagrzanego do 180 st.

Smacznego:)
Magda

Więcej o rabarbarze i jego właściwościach na stronie Ani Krasuckiej: http://www.piecsmakow.com.pl/szparagi-rzodkiewka-rabarbar-wiosenne-przysmaki-z-ogrodu.html