Oddech jest bezwarunkowy, nie zwracamy uwagi na to jak oddychamy. Anna Krasucka przekonuje, że warto przyjrzeć się swojemu oddechowi.

Dlaczego zwracamy tak dużo uwagi na aspekt oddychania mimo, że nasz poradnik liczy tylko kilka części? Bardzo często oddychamy nieprawidłowo – zbyt płytko. A co za tym idzie nasz organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości tlenu.

Co to znaczy, że oddech się spłyca? Jeśli nie wiesz, przypomnij sobie jak oddycha niemowlę – ono oddycha brzuchem; cała przestrzeń podbrzusza unosi się i faluje. To jest tak zwany oddech przeponowy.

Gdy stajemy się dorośli, oddech spłyca się, zacieśnia na poziomie klatki piersiowej. Związane jest to ze stanem emocjonalnym (o emocjach powiemy w kolejnym odcinku Poradnika Partnerskiego). Stan emocjonalny – to jak reagujemy w różnych sytuacjach sprawia, że oddech “zaciska” się w naszej klatce piersiowej.

Prawidłowy, głęboki, przeponowy oddech pomoże Ci nie tylko lepiej dotlenić organizm, ale również poradzić sobie z sytuacjami stresowymi.

Anna Krasucka w materiale wideo dokładnie prezentuje i omawia jak wykonać ćwiczenie oddechowe oraz w jaki sposób “przyjrzeć się” własnemu oddechowi.

Zobacz wszystkie części i przygotuj się do ciąży w rytmie slow 🙂

Poradnik partnerski:

Cz. 1: Wprowadzenie

Cz. 2: Odżywianie

Cz.3: Aktywność Fizyczna

Niebawem dwie kolejne części 🙂

Anna Krasucka jest założycielką Akademii Odżywiania dla Zdrowia ‘Pięć smaków’: http://www.piecsmakow.com.pl/