Pilates jest bez wątpienia tym, czego szukałaś w swojej aktywności. Jego zasady i filozofia mogą być wykorzystywane podczas Twoich codziennych zajęć. Są to ćwiczenia dla każdego, tutaj nie ma podziału na wiek, płeć czy możliwości. Każdy ćwiczy w swoim tempie i na swoim poziomie.

Pilates pomaga utrzymać ciało w dobrej kondycji. Ćwiczenia zbudowane są z serii, które angażują mięśnie głębokie, dzięki czemu poprawiają równowagę, koordynację, wzmacniają i rozciągają ciało. Dzięki prawidłowej technice uczysz się prawidłowych wzorców ruchowych co ułatwia Ci funkcjonowanie w życiu codziennym. Wraz z systematycznością Twoja sylwetka jest smuklejsza a ruchy są płynne i pełne gracji.

Każdy ruch wymaga skupienia, prawidłowego oddechu i koncentracji. Kiedy zaczynałam przygodę z Pilates byłam załamana. Przerastała mnie ilość rzeczy do skupienia. Jednak pewnego dnia trafiłam do dobrej nauczycielki i stało się, zaraziła mnie miłością do tego rodzaju aktywności.

Pilates nauczył mnie mojego ciała, tzn nauczył mnie jak słuchać ciała, jak wiązać zdarzenia, czyli że ból kolana np. jest kwestią upadku na miednicę, który zaliczyłam tydzień temu. Pokazał mi jak ciało pracuje; że pracuje jako jedność. Moje bóle kręgosłupa minęły, ciąża przebiegła bez bólu, podczas której UWAGA przytyłam 30kg, a powrót do formy był zaskakująco szybki. Oczywiście to zasługa również tego, że od 25lat ćwiczę. Ćwiczę codziennie, choćby 15 min. Dla mnie liczy się uczucie sprawnego ciało, a nie budowanie masy mięśniowej.

Jak już wiecie przytyłam 30kg więc moje samopoczucie było kiepskie, ale…dzięki tym ćwiczeniom nauczyłam się spokoju i akceptacji pewnych rzeczy. Bo Pilates to nie tylko praca ciała, ale przede wszystkim UMYSŁU. Jak zrozumiesz ciało to zrozumiesz Siebie! 🙂

Spodobało Wam się wideo z Agatą Grzebielą? Mamy nadzieję, że tak! Niebawem na mamaisport.pl pojawią się kolejne materiały o pilates.

Chcesz zacząć ćwiczyć pilates, ale nie wiesz jak zacząć? Masz małe dziecko i nie możesz sobie pozwolić na wyjście na zajęcia? Tutaj znajdziesz przykładowe treningi, które możesz wykonać w domu, w towarzystwie swojego malucha 🙂

Pilates po ciąży cz. 1: http://mamaisport.pl/treningi/treningi-mis-po-ciazy/trening_pilates_po_ciazy/

Pilates po ciąży cz. 2: http://mamaisport.pl/treningi/treningi-mis-po-ciazy/trening-pilates-po-ciazy-2/

zdjęcie: Ania Matuszczak