Trzy najważniejsze ćwiczenia: brzuszki, pozycja pompki i przysiady, jeśli  są wykonywane poprawnie technicznie,  stanowią podstawę do jakiejkolwiek innej aktywności fizycznej, którą zechcecie podjąć.

Jak wykonać te trzy najważniejsze ćwiczenia, żeby przyniosły jak najwięcej korzyści dla Twojego organizmu? W materiale wideo Karolina Domarańczyk – fizjoterapeutka pokazuje i omawia je po kolei. Co jest najważniejsze?
Brzuchy: pamiętaj o tym, aby podczas wykonywania tego ćwiczenia plecy były cały czas “przyklejone” do maty/podłogi. Do prawidłowego napięcia mięśni brzucha wystarczy jeśli dolne kąty łopatek oderwą się od podłoża. Aby lepiej kontrolować napięcie mięśni możesz palec jednej ręki włożyć w pępek – będziesz wtedy dokładnie wiedział/a kiedy Twoje mięśnie są odpowiednio napięte. Pamiętaj również, że ręka, którą popierasz głowę ma stanowić realne podparcie dla głowy – dzięki takiemu podparciu, nie przeciążysz karku.
Pozycja pompki: jest to dobre ćwiczenie na budowanie mięśni głębokich i całego gorsetu mięśniowego. Przy wykonywaniu tego ćwiczenia należy pamiętać aby kręgosłup był cały czas w jednej linii. Nogi nie muszą być złączone razem, mogą być delikatnie rozstawione, np. na szerokość bioder lub nawet nieco szerzej.
Przysiad: ćwiczenia szalenie ważne nie tylko dla naszej pupy, ale również dla całego gorsetu mięśniowego. Prawidłowy przysiad nie musi być wykonywany do samej ziemi. Wystarczy jeśli zrobimy tzw. półprzysiad. Jeśli wykonamy go prawidłowo technicznie, będzie on tak samo skuteczny. Częstym błędem przy robieniu przysiadu jest pogłębianie lordozy lędźwiowej. Aby tego uniknąć napinamy mięśnie brzucha i podwijamy kość ogonową. Kończąc przysiad mocno wypychamy miednicę do przodu – tzw. ruch na Michaela Jacksona 🙂

Nie widziałaś cyklu Karoliny o tym jak wyrabiać dobre nawyki w swoim ciele? Możesz obejrzeć je tutaj:
prawidłowa postawa – jak “dobrze” stać https://www.youtube.com/watch?v=SE7SHgFo2TA
prawidłowy oddech – jak oddychać by odpowiednio dotlenić organizm https://www.youtube.com/watch?v=00Q9y8EVAe0
prawidłowy chód – jak chodzić “dobrze” https://www.youtube.com/watch?v=7yGLLQQq4LY