Nie istnieje jeden magiczny zestaw ćwiczeń, który pomoże nam w zapłodnieniu. Jednak podczas okresu starania się o dziecko, warto zwrócić uwagę na to jak skonstruowany jest nasz cykl miesięczny i dostosować trening do poszczególnych faz cyklu.

Intensywność cyklu dopasowujemy do fazy cyklu: owulacji, miesiączki, czasu przed i po owulacji.

Świadomość pracy z mięśniami brzucha również ma bardzo duże znaczenie (pozbywanie się napięć z obszaru miednicy). Wszelkie napięcia mięśniowe w okolicy miednicy odbijają się na pracy naszego układu rozrodczego. Takie napięcia mogą być nawet nieuświadomione – spowodowane codziennym stresem.

Kobiety, które w okresie starania się o dziecko  ćwiczą bardzo intensywnie, bazując na dynamicznych formach treningu (np. crossfit) mogą mieć w konsekwencji utrudnione zajście w ciążę.

Zbyt intensywny trening może powodować stres, który dodatkowo blokuje produkcję hormonów płciowych, a co za tym idzie zmniejsza szanse na zajście w ciążę.

Starając się o dziecko wybieraj formy treningowe, które uspokoją ciało i umysł: joga (joga dla kobiet), pilates. Zastanów się również nad wizytą u osteopaty ginekologicznego, który pomoże w rozluźnieniu napiętych obszarów w dole brzucha.

Obejrzyj również poprzednie części cyklu  JAK ĆWICZYĆ ABY ZAJŚĆ W CIĄŻĘ:

Jak ćwiczyć aby zajść w ciążę cz. 1

Jak ćwiczyć aby zajść w ciążę cz. 2

Jak ćwiczyć aby zajść w ciążę cz. 3

Jak ćwiczyć aby zajść w ciążę cz. 4

Zapraszamy Cię również do subskrybowania naszego kanału YT, gdzie znajdziesz niepublikowane jeszcze materiały wideo! 🙂