Ćwiczenia w trakcie owulacji i tuż przed nią mogą być intensywne i energetyczne. Chyba, że starasz się o dziecko. Wtedy z pewnych rzeczy musisz zrezygnować.

ĆWICZENIA PRZED OWULACJĄ

Czas przed owulacją, czyli zaraz po miesiączce, to czas dużego przyrostu energii i sił witalnych. Wzrasta poziom estrogenu.

Dobrze jest wykorzystać ten czas na intensywne ćwiczenia wzmacniające. Podwyższony poziom estrogenu będzie powodował przyspieszoną pracę mięśni. Włączamy wtedy ćwiczenia na wszystkie partie mięśni, które wykonujemy z obciążeniem.

Jeśli mamy potrzebę intensywnego treningu, dobrze jest wykorzystać ten czas, do okresu owulacji.

ĆWICZENIA W TRAKCIE OWULACJI

Okres owulacji – to również czas wzrostu energii, siły, potrzeby działania. W okresie owulacji również pracujemy dynamicznie i intensywnie – pod jednym warunkiem: jeśli masz problem z zajściem w ciążę, wyłącz z treningu ćwiczenia wzmacniające brzuch – mięśnie brzucha i dna miednicy. Unikaj również pozycji odwróconych.

Czyli – unikamy napinania struktur brzucha. Przykłady ćwiczeń, których nie powinnaś wykonywać podczas owulacji, jeśli starasz się o dziecko, znajdziesz w wideo.

Jedynym momentem, w którym zaleca się pozycje odwrócone to czas zaraz po stosunku – mają one wtedy za zadanie ułatwienie penetracji męskim nasieniem dróg rodnym kobiety.

Obejrzyj wszystkie części cyklu JAK ĆWICZYĆ ABY ZAJŚĆ W CIĄŻĘ:

cz.1 : Czy trening w czasie starania się o dziecko ma znaczenie i czy powinien być modyfikowany? 

cz.2 : Trening podczas miesiączki – jakich ćwiczeń unikać, a jakie są wskazane

Zobacz również:

Dieta przed ciążą cz. 1 – jak dietą wspomóc poczęcie dziecka

Dieta przed ciążą cz.2 – dieta przyszłego taty też ma znacznie

Podczas tego cyklu współpracuje z nami Izabela Dembińska – położna i trenerka fitness (Ćwicz z położną) specjalizująca się w MEDICAL PREGNANCY TRAINIG.