Drugi element  funkcjonowania naszego organizmu to  prawidłowa postawa. Ważne dla naszego ciała szczególnie w przypadku powrotu do formy po ciąży gdy trzeba nauczyć się funkcjonować bez brzuszka.

Jakie elementy składają się na prawidłową postawę ciała?

Stopy: staramy się ustawić je mniej więcej równolegle. Kończyny ustawiamy na szerokość bioder.

Kolana: często mamy tendencje do przeprostów kolan. Unikajmy ich. Kolana powinny być lekko ugięte.

Miednica: jej ustawienie jest bardzo istotne szczególnie w przypadku mam i przyszłych mam. Kość krzyżowa powinna być delikatnie podwinięta do wewnątrz. Poznacie to po odczuciu delikatnego napięcia dolnych partii brzucha i mięśni dna miednicy.

Mięśnie brzucha: ich prawidłowe ustawienie jest powiązane z ustawieniem mięśni miednicy. Mięśnie brzucha powinny w ciągu dnia pracować mniej więcej na 30 %, powinny być lekko napięte.

Obręcz barkowa i klatka piersiowa: zazwyczaj zamykamy klatkę piersiową (np. w sytuacjach stresu lub gdy nieprawidłowo oddychamy). Starajcie się delikatnie ściągać łopatki. Dzięki temu klatka piersiowa zacznie się otwierać. Problemem jest też napinanie karku i ściąganie ramion do góry – te odruchy skutkują bólami karku. Przez cały dzień należy pamiętać aby delikatnie opuszczać barki i rozluźniać kark.

Głowa: wyobraź sobie, że na czubku głowy masz przymocowaną nitkę, która ciągnie głowę, a co za tym idzie do góry. Dążymy do elongacji czyli wydłużenia całego kręgosłupa.

Prawidłowa postawa – codzienne jej budowanie, dbanie o nią powinno wejść Ci w nawyk. Staraj się również wyrabiać dobre nawyki w swoich dzieciach 🙂

Zapraszamy do oglądania części 1 i 3 aby znać 3 bazowe elementy!

Część pierwszą, w której Karolina Domarańczyk mówi o oddechu znajdziesz tutaj.