Odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy są ważne nie tylko w ciąży. Powinnyśmy wykonywać je za równo przed zajściem w ciążę, w ciąży jak i (szczególnie!) w okresie całego połogu. Zaczynamy już dobę po porodzie! 🙂

Ćwiczenia mięśni oraz przyjmowanie odpowiednich postaw ciała przy wykonywaniu czynności dnia codziennego, pomoże Ci szybko wrócić do sprawności sprzed ciąży i zapobiegnie niechcianym, często wstydliwym, dolegliwościom: wysiłkowemu nietrzymaniu moczu oraz obniżeniu satysfakcji z życia seksualnego po porodzie. Poradnik poporodowy cz. 7 to podsumowanie całego materiału: kilka najważniejszych wskazówek, które być może sprawią, że będąc od razu po porodzie, poprawisz swój komfort i poczujesz się pewniejsza.

Podczas wykonywania czynności dnia codziennego pamiętaj o:
1. Przyjmowaniu odpowiednich postaw ciała
2. Nie dźwigaj! Szczególnie po cesarskim cięciu
W drugim tygodniu po porodzie, kiedy poczujesz się już lepiej, również bardzo uważaj i staraj się nie podnosić ciężarów.
3. Profilaktyka nietrzymania moczu:
a) ćwicz mięśnie kegla jak najczęściej, zaczynając od pierwszej doby po porodzie
b) wypoczywaj w pozycji leżącej
c) nie dźwigaj przez cały okres połogu
d) uważaj przy wypróżnianiu

Obejrzałaś poradnik poporodowy cz. 7 ? Zachęcamy do zapoznania się z poprzednimi częściami, w którym fizjoterapeutka połogowa przeprowadzi Cię przez kolejne fazy uruchamiania ciała po porodzie: podpowie jak wstać z łózka żeby nie zasłabnąć, jakie ćwiczenia wykonać, jak chronić nacięte krocze, a nawet jak wypróżnić się po porodzie aby uniknąć zakażenia i nie sprawić sobie dodatkowego bólu.

Zajrzyj tutaj:

Poradnik poporodowy cz. 6 Ochrona naciętego krocza po porodzie

Poradnik poporodowy cz. 5 Pierwsze wypróżnienie po porodzie

Poradnik poporodowy cz. 4 Jak kaszleć i kichać po cesarskim cięciu?

Poradnik poporodowy cz. 3 Jak ćwiczyć mięśnie po porodzie?

Poradnik poporodowy cz. 2 Jak odpowiednio wstać z łóżka po porodzie?

Poradnik poporodowy cz. 1 Jak uruchomić ciało tuż po porodzie? 

Zachęcamy również do subskrybowania naszego kanału YT – tam materiały pojawiają się nieco wcześniej niż w serwisie mamaisport.pl

Opracowanie merytoryczne: Agnieszka Chmielnicka (chmielnicka.pl)