W Polsce nacinanie krocza przy porodzie stosuje się niemal rutynowo, choć nie zawsze jest to konieczne. Mimo że w większych miastach wzrasta świadomość przyszłych mam i nie zawsze godzą się na rutynowe nacięcie krocza, to niestety zabiegów takich nadal wykonuje się bardzo dużo.

Fizjoterapeutka o specjalizacji połogowej podpowiada jak siedzieć i wstawać by nie doprowadzić do rozejścia się rany i nie sprawiać sobie bólu. Jeśli jesteś w ciąży i szukasz informacji o tym jak w prosty sposób poprawić swój komfort od razu po porodzie, kiedy jesteś zmęczona i obolała, ten materiał jest dla Ciebie! 🙂 Obejrzyj poradnik poporodowy cz. 6 i skorzystaj z rad profesjonalistki.

Po nacięciu krocza:
– nie siadaj na obu pośladkach. Usiądź delikatnie na jednym pośladku (tym po przeciwnej stronie niż nacięcie)

– staraj się jak najczęściej wietrzyć krocze – rany goją się szybciej, jeśli są suche

– delikatnie podmywaj się po każdej wizycie w toalecie. Dwa razy dziennie możesz użyć delikatnego środka myjącego lub wywaru z kory dębu. W pozostałych przypadkach wystarczy sama woda.

– przyjmuj odpowiednią postawę ciała i nie dźwigaj

Jeśli nie widziałaś poprzednich części poradnika poporodowego, nic straconego! Możesz obejrzeć je tutaj:

Poradnik poporodowy cz. 5 Pierwsze wypróżnienie po porodzie

Poradnik poporodowy cz. 4 Jak kaszleć i kichać po cesarskim cięciu?

Poradnik poporodowy cz. 3 Jak ćwiczyć mięśnie po porodzie?

Poradnik poporodowy cz. 2 Jak odpowiednio wstać z łóżka po porodzie?

Poradnik poporodowy cz. 1 Jak uruchomić ciało tuż po porodzie? 

Zajrzyj też na nasz portal mamaisport.pl – znajdziesz tam masę inspiracji! A na kanale You Tube zamieściłyśmy ponad sto materiałów wideo. Nasze ekspertki opowiadają jak być aktywną, zdrową i szczęśliwą mamą 🙂

Opracowanie merytoryczne: Agnieszka Chmielnicka (chmielnicka.pl)