Wiesz jak dobrze wstać od razu po porodzie? To jak prawidłowo się podniesiesz, rzutuje na twój brzuch i nadwyrężone mięśnie dna miednicy.

Obejrzyjcie poradnik poporodowy cz. 2 , w której nasza fizjoterapeutka krok po kroku pokazuje jak wstać z łóżka, by oszczędzić mięśnie i nie sprawić sobie dodatkowego bólu.

Wstawanie gdy nie miałaś naciętego krocza: 

Połóż się na boku, podeprzyj się rękoma, podnoś się pomału, maksymalnie oszczędzając mięśnie brzucha.

Wstawanie w przypadku, kiedy miałaś nacinane krocze:

Po nacięciu krocza pomijasz fazę siedzenia! Zsuwasz się z łóżka od razu na nogi lub najpierw przechodzisz do klęku podpartego. Następnie kolejno opuszczasz nogi wstając z łóżka.

Zobacz kolejne części Poradnika poporodowego na naszym kanale YT i www.mamaisport.pl.

Nie widziałaś części pierwszej? Nic straconego! Jest dostępna tutaj. Z materiału dowiesz się jak uruchomić ciało od razu po porodzie: jak oddychać i jakie ćwiczenia wykonać aby poprawić swój komfort, kiedy jesteś wyczerpana i obolała.

Na kolejne części PORADNIKA POPORODOWEGO zapraszamy niebawem.

Opracowanie merytoryczne: Agnieszka Chmielnicka – fizjoterapeuta połogowy.