Jeśli chcesz szybko wrócić do formy sprzed ciąży, powinnaś zacząć ćwiczyć od razu po porodzie. To nie żart! Odpowiednio dopasowane ćwiczenia, wykonywane w sposób umiejętny i pod okiem fizjoterapeuty czy rehabilitanta pozwolą delikatnie uruchomić mięśnie od razu po porodzie. Gdy tylko uznasz, że czujesz się wystarczająco dobrze, zacznij wzmacniać mięśnie brzucha i mięśnie kegla. Mamy nadzieję, że nasz poradnik poporodowy cz. 3 okaże się pomocny!

Słyszałaś, że powinno się ćwiczyć od razu po porodzie? Ja tak i myślałam, że to żart. Nikt mnie z błędu wtedy nie wyprowadził, stąd ten materiał. Trzeba wiedzieć jak ćwiczyć i poprawiać swoje funkcjonowanie od razu po porodzie. Poradnik poporodowy cz. 3 to zestaw podstawowych ćwiczeń przygotowanych przez naszą fizjoterapeutkę.
Pamiętaj aby ćwiczenia wykonywać na plecach, do odczucia lekkiego zmęczenia i uważać aby się nie przeforsować. Co ćwiczymy? Agnieszka Chmielnicka – fizjoterapeuta ze specjalnością połogową poleca:
1. ćwiczenie mięśni brzucha
2. ćwiczenie mięśni Kegla (ważne !!!)

Rozpoczynamy już 24 h po porodzie. Ćwicz wykorzystując każdą chwilę. Podczas karmienia, przy wykonywaniu czynności dnia codziennego oraz dołączając te zestawy do innych ćwiczeń. Pamiętaj jedynie o tym, aby nie doprowadzić do przemęczenia. Ćwiczenia mają być przyjemnością i formą relaksu.  Twoje ciało podziękuje Ci s to! 🙂

Ile powtórzeń należy wykonywać?
1 seria – 10 długich napięć (do zmęczenia)
3 serie – 10 szybkich krótkich napięć (napnij-puść-napnij)
Raz na dwie godziny: napnij zwieracze-mocno odkaszlnij-puść.
Ćwicz bo warto!!
Nie widziałaś poprzednich części poradnika? Możesz obejrzeć je tutaj:
cz. 1: Jak uruchomić się od razu po porodzie? https://www.youtube.com/watch?v=262mdmlFNtk
cz. 2: Jak prawidłowo wstać z łóżka aby nie stracić równowagi i  https://www.youtube.com/watch?v=VS5NxlFBsVQ

Jesteś mamą w ciąży? A może już urodziłaś dzieci? Zapraszamy Cię do odwiedzania serwisu na www.mamaisport.pl

Znajdziesz tam propozycje treningowe, porady dietetyczne, ciekawe przepisy oraz pomysły jak spędzić wolny czas z dziećmi 🙂

Opracowanie merytoryczne ćwiczeń: Agnieszka Chmielnicka, www.chmielnicka.pl