Chcesz wiedzieć jak zachować się zaraz po porodzie? Jak uruchomić ciało po tak dużym wysiłku? Jak się dotlenić i spionizować aby nie stracić równowagi przy wstawaniu z łóżka? PORADNIK POPORODOWY JEST WŁAŚNIE DLA CIEBIE! Zapraszamy na pierwszą część materiału! Warto przyswoić sobie taką wiedzę, bo w szpitalach nie zawsze jest serwowana choć powinna być podstawą.

Jak wstać z łóżka po porodzie? Powoli i najlepiej po wykonaniu kilku ćwiczeń krążeniowych i oddechowych.
Leżąc na plecach wykonaj 20 powtórzeń każdego z przedstawianych ćwiczeń. Każde napięcie utrzymuj min. 5 sekund.
1. stopy (w górę, rozluźnij, w dół, rozluźnij i krążenie stopami)
2. dłonie (zacisnąć pięść, rozluźnij itd)
3. wyprostuj nogi, lekko rozsuń, pięty leżą na podłożu (stopy do wewnątrz, rozluźnić, na zewnątrz, rozluźnić)
Kolejna partia to ćwiczenia oddechowe. Siedząc na łóżku weź kilka głębokich oddechów. Podczas wdechu unoś ręce do góry (inaczej po cięciu cesarskim-zobacz), z wydechem pomału opuszczaj.
Te ćwiczenia pomagają rozruszać się i dotlenić przed wstawaniem aby zapobiec np. omdleniu.
Powodzenia;)!
Kolejne części poradnika poporodowego niebawem na naszym kanale YT oraz na mamaisport.pl.

Opracowanie merytoryczne: Agnieszka Chmielnicka – fizjoterapeuta poporodowy,

Jeśli jesteś w ciąży i już zastanawiasz się nad sposobami powrotu do formy po urodzeniu dziecka, obejrzyj nasze poprzednie materiały m.in. o tym jak skutecznie schudnąć po ciąży oraz jak dbać o brzuch po ciąży.

Obejrzyj wszystkie części cyklu PORADNIK POPORODOWY:

Poradnik poporodowy cz. 2 Jak odpowiednio wstać z łóżka po porodzie?

Poradnik poporodowy cz. 3 Jak ćwiczyć mięśnie po porodzie?

Poradnik poporodowy cz. 4 Jak kaszleć i kichać po cesarskim cięciu?

Poradnik poporodowy cz. 5 Pierwsze wypróżnienie po porodzie

Poradnik poporodowy cz. 6 Ochrona naciętego krocza po porodzie

Poradnik poporodowy cz. 7 Profilaktyka po porodzie w szpitalu