Mamy za sobą rozgrzewkę i pierwsze próby biegania. Teraz warto popracować trochę nad siłą naszych mięśni. Jest to bardzo ważne ponieważ pomoże nam zapobiec kontuzjom oraz sprawi, że będziemy po prostu lepiej wyglądać. Odchudzanie przez bieganie to łatwy i darmowy (!) sposób na zrzucenie kilku kilogramów.

Jakie ćwiczenia wykonać? Obejrzyjcie wideo z naszą biegową ekspertką Kasią Żbikowską – Jusis: redaktorką naczelną portalu biegaczki.pl, autorką książki “Kobieta w biegu” i biegającą mamą.

Ćwiczenia zaprezentowane przez Kasię są bardzo łatwe i możemy je wykonać wszędzie: jeśli pogoda sprzyja warto zabrać dzieci na plac zabaw lub do parku i poćwiczyć z wykorzystaniem dostępnych tam sprzętów (np. ławki). Gdy pada deszcz lub nie chcemy wychodzić na zewnątrz, ćwiczenia te możemy z powodzeniem wykonać w domu.

Ćwiczenie nr 1 – wzmacniamy pośladki i mięśnie czworogłowe – wspinamy się na stopień/szczebelek/krzesło. Wykonujemy kilka powtórzeń na każdą nogę.

Ćwiczenie nr 2 – przysiady tzw. plie – przysiady, które robimy w szerokim rozkroku. Kształtujemy pośladki oraz uda. wykonujemy 3 serie, 20 powtórzeń w każdej serii.

Ćwiczenie nr 3 – rzeźbimy łydki. Ćwiczenie możemy wykonać na dowolnym stopniu/schodku. Możemy się przytrzymać czegoś rękami. Ćwiczymy najpierw jedną, potem drugą nogą.

Ćwiczenie nr 4 – pora na ramiona i mięśnie całego korpusu (brzucha, pleców). Opieramy się o drabinkę/drzewo/ścianę i opuszczamy się na rękach, a następnie wracamy do pozycji wyjściowej. Pamiętamy o prawidłowej postawie ciała (Kasia demonstruje wszystko w wideo)

Takie ćwiczenia wykonujemy 2-3 razy w tygodniu. Nie zajmują wiele czasu, nie są skomplikowane. Warto wygospodarować kilka chwil by o siebie zadbać: wyglądać i czuć się lepiej.

Jeśli chciałabyś zacząć biegać, ale nie wiesz jak zacząć – obejrzyj koniecznie wszystkie części cyklu ODCHUDZANIE PRZEZ BIEGANIE 🙂

Obejrzyj cały cykl:

Cz.1: Przygotowujemy się do biegania

Cz. 2: Rozgrzewka za nami. Zabieramy się za bieganie!

Cz. 4: Rozciąganie – obowiązkowa cześć treningu biegowego.